Kullanıcı Adı:
Parola:
Üye Kayıt
Üye Aktivasyon
Parolamı Unuttum

Captcha image
Show another code

Giriş
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015
17449 Okunma, 28 Yorum

Nuh’un Üvey Oğlu!

 

 

Derler ki “Kuran’da Nuh’un karısının suçu belli değildir!”

Acaba öyle mi?

Şartlanmışlıklar Kuran’ı anlamaya en büyük engeldir.

Şimdi aşağıdaki ayetleri okuyup düşünelim!

Hud 45. Ayet:

وَنَادَى نُوحٌ رَبَّهُ فَقَالَ رَبِّ إِنَّ ابْنِي مِنْ أَهْلِي وَإِنَّ وَعْدَكَ الْحَقُّ وَأَنْتَ أَحْكَمُ الْحَاكِمِينَ (45)

45-Nuh Rabbine seslendi: «Rabbim! Kesinlikle oğlum benim ailemdendi. Doğrusu Senin vadin haktır. Sen hükmedenlerin en iyi hükmedenisin» dedi.

Bu ayette Nuh peygamberin bahsi geçen oğlunun kendi öz oğlu olduğunu düşündüğü anlaşılmaktadır.

 

 

Hud 46. Ayet:

قَالَ يَانُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ (46)

 

46-Dedi ki: Ey Nuh; o senin ailenden değildir. Kesinlikle o uygunsuz bir ameldir.        Öyleyse bilmediğin şeyi benden isteme. Cahillerden olmaman için sana öğüt veriyorum.

Bu ayette ise aslında boğulan kişinin Nuh’un öz oğlu olmadığı anlaşılmaktadır. Çünkü ayette “Kesinlikle o amelin gayrı salihin” denmektedir. Birçok mealde ise bu cümle sanki “Amelihu gayri salihin” miş gibi çevrilip “Dürüst iş yapan, temiz bir insan değildi” anlamı verilmektedir. Yani bu kişi Nuh’un öz oğludur fakat kötü davranışları olan biriymiş gibi anlatılmaktadır. Oysa ayet açıktır. Ayette “ Kesinlikle o amelün- bir ameldir, gayri-başka, salihin- uygun. Yani “o uygun olmayan mamuldür” denmektedir. Peki, kimin mamulüdür? Bunu aşağıdaki Tahrim 10. Ayetten anlamaktayız.

 

Hud 47. Ayet:

قَالَ رَبِّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَسْأَلَكَ مَا لَيْسَ لِي بِهِ عِلْمٌ وَإِلَّا تَغْفِرْ لِي وَتَرْحَمْنِي أَكُنْ مِنَ الْخَاسِرِينَ (47)

47-« Rabbim! Bilmediğim şeyi senden istemekten sana sığınırım. Beni hoş görmez ve bana merhamet etmezsen kaybedenlerden olurum» dedi.

Bu ayette ise Nuh “Kesinlikle o uygun olmayan bir ameldir” bilgisinden sonra mutmain olduğu anlaşılmaktadır.

 

 

Tahrim 10. Ayet:

ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ كَفَرُوا امْرَأَةَ نُوحٍ وَامْرَأَةَ لُوطٍ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا فَلَمْ يُغْنِيَا عَنْهُمَا مِنَ اللَّهِ شَيْئًا وَقِيلَ ادْخُلَا النَّارَ مَعَ الدَّاخِلِينَ (10)

Allah, inkâr edenlere, Nuh’un karısı ile Lut’un karısını misal verdi. Bu ikisi, kullarımızdan iki salih kulun (nikahı) altında idiler, onlara hıyanet ettiler. Allah’tan hiçbir şeyi onlardan savamadı. (Onlara): «Haydi girenlerle birlikte siz de ateşe girin!» denildi [10].

 

Burada hıyanet kocaya yani Nuh peygambere yapılmıştır. Ne gibi bir hıyanet olabilir?

Boğulanlar arasında ve gemide bulunanlar arasında sayılmadığına göre Nuh’un karısı tufandan önce ölmüş olmalıdır. İhaneti de belki Nuh peygamber olmadan önce yapmış olabilir.

Doğrusunu Allah bilir.

 

 


Yorumcu 
Yorum 
Bülent Sungur
27.10.2015
18:40
Özür dilerim; biz mesajı sadece 1 defa gönderdik. Fakat 2 defa yansımış?!
Mete Firidin
27.10.2015
19:39

Bülent bey Bildiklerimi Aktarmaya çalışayım.

Daha önce ümm ve velet üzerinde sayın Lütfü Hocaoğlu üstadımdan

Veled kelimesinin doğuran anneyi , Ümm kelimesinin ise genetik anneyi ifade ettiğini öğrenmiştim.

Yani bir taşıyıcı anneye bir yumurta yerleştirilse. Bu çocuğun validesi taşıyıcı anne olur. Çocuk bu kişiyi bakmakla yükümlüdür. Çocuk büyür ve ölürse yumurta veren anne sağ ise mirası ona da kalır.

Babaya gelince sperm veren kişinin veledi olur.

Onu doğuran kadının kocasının ibni olur.

Yumurta veren kadının kocasının da ibni olur.


Çünkü Arapçada ibn oğul diye çevrilse de aslında kişi veya aile veya iş ile ilgiyi gösteren bir takıdır. Örneğin "İbni sebil" gibi. Kişi burada "yolun oğlu" olarak isimlendirilir . Fakat yol onun ne anası ne de babasıdır. Bir işle ilgili olan kişiye de ibn denir.

Bülent Sungur
27.10.2015
21:05

Mete Bey, Merhaba!

Sn. Hocaoğlu'nun bu mevzuda bir çalışması bulunduğunu bilmiyordum. Verdiğiniz malumat beni mutlu etti. Cümleleriniz içinde "mirası da ona kalır" kısmına kadar Sn. Hocaoğlu'yla mutabıkız. Sonrasından emin değilim. Çünkü, İBN hususunda benzeşen ve ayrışan düşüncelere sahibim. Daha fazla çalışmak gerektiğini düşünüyorum. 

Cenabı Mevlâ araştırmacılarımıza başarılar nasip etsin. Âmîn.

Selam,

Bülend Sungur

Mete Firidin
28.10.2015
06:25

Cengiz bey Özetleyeyim:

İBN: genel oğul, ilintili anlamı.
Sülbünden ibn: Veled, gerçek oğlu.

Sülbünden olmayan ibn: Üvey oğlu. Sadece ibn

İbn : Veled+ üvey oğul.


müslim
12.01.2020
14:08
nuha o senin oğlun değildir denmiyor,ehlin değildir deniyo.ehl kelimesi genel olarak taabi olanlar,takipçiler manasında kullanılır kuran da,burada kast edilen sana taabi olanlardan değildir manası.Nuhun karısı veya herhangi biri kafir olabilir,zındık olabilir fakat ne olursa olsun açıkca belirtilmeyen bir suçu bunu da yapmıştır diye o kişiye yükleyemeyiz.Onlar için resullere ihanet ettikleri söyleniyor evet ama bu ihanetin mahiyeti zina olsaydı bu söylenirdi,bir resule ilk taabi olması gereken kendi aile ve efradının taabi olmaması da ihanettir çünkü risaleti kitabı en iyi onlar bilmekte ve ona tabii olmakla yükümlüler.
Mete Firidin
12.01.2020
15:20
Ehli değilse oğlu hiç değildir.
Mete Firidin
12.01.2020
15:22
Ehli değilse oğlu hiç değildir. Ehil kelimesi "uzman, bir biri ile içli dışlı olmuş, her biri diğeri konusunda uzmanlaşmış kimseler için kullanılır. Aile içindekiler birbirlerini çok iyi tanırlar. 
müslim
12.01.2020
17:30
bu malesef sadece zan,senin aalin değildir dense idi kabul,ehl genel kavram,resuller helak bölgesini terkederken ehli olanları yanlarında götürürler,bu ister ailesindekiler olsun ister dışındakiler hepsi ehlidir
Sayfa: 3 / 3 (28 Yorum)Prev12[3]Next


YorumYap

Çok Yorumlanan Makaleler
Mete Firidin
Kuran'da Kölelik
27.12.2013 43756 Okunma
86 Yorum 08.01.2014 17:16
Lütfi Hocaoğlu
Fahişe ve Fahşâ
20.8.2015 26149 Okunma
81 Yorum 16.09.2015 00:08
Mete Firidin
Hz. Adem’in Kaburgası
25.4.2012 12347 Okunma
59 Yorum 28.04.2012 13:42
Hüseyin Kayahan
RUH, NEFİS ve DİĞERLERİ
4.5.2012 9593 Okunma
58 Yorum 13.05.2012 06:56
Mete Firidin
Miras ve Kelale Ayetleri
13.2.2014 15976 Okunma
53 Yorum 28.02.2014 13:04
Sam Adian
FINANSMAN MESELESI VE ZEKAT
8.11.2012 18749 Okunma
45 Yorum 18.11.2012 00:41
Mete Firidin
Nuh’un Gemisi ve Cudii
12.1.2014 12860 Okunma
45 Yorum 05.02.2016 23:06
Sam Adian
IŞLEVSIZ TANRI...!
9.9.2012 9517 Okunma
42 Yorum 18.09.2012 01:06
Sam Adian
KAT'a ve NEFY - KAVRAMLAR
7.4.2012 7143 Okunma
34 Yorum 10.04.2012 09:17
Sam Adian
EN IYI ANAYASA YAZILI OLMAYANDIR.....
7.7.2012 8165 Okunma
34 Yorum 10.07.2012 22:30
Cengiz Demirci
Sam Adiyanı hakeme davet ediyorum
10.7.2012 9159 Okunma
34 Yorum 15.01.2013 10:44
Mete Firidin
Adem'in ve Havva'nın Hatası
2.3.2014 17271 Okunma
34 Yorum 10.03.2014 00:48
Süleyman Karagülle
ABD Başkanlık Seçimi
19.11.2016 22957 Okunma
33 Yorum 19.12.2016 21:41
Hüseyin Kayahan
ALLAH'I TANIMAK
27.7.2012 7303 Okunma
32 Yorum 15.08.2012 10:48
Mete Firidin
Amen ve Senetin
15.11.2012 23460 Okunma
31 Yorum 30.11.2012 13:47
Harun Özdemir
Evlenme hakkı üzerine
11.7.2012 7048 Okunma
30 Yorum 18.07.2012 19:12
Lütfi Hocaoğlu
Bilgisayardan Kuran Öğrenmek. Ruhu-l Kuran Projesi
1.8.2009 8087 Okunma
29 Yorum 19.02.2020 10:01
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015 17449 Okunma
28 Yorum 12.01.2020 17:30
Sam Adian
SOSYAL KAPITALIZM.
21.3.2012 9371 Okunma
27 Yorum 23.03.2012 04:25
Mete Firidin
Homohabilis Havva ve Havvalar
20.4.2012 18246 Okunma
25 Yorum 25.12.2019 07:05
Hüseyin Kayahan
ALLAH'I TANIMAK-2, TANRININ AÇMAZI
2.8.2012 6426 Okunma
25 Yorum 06.08.2012 22:06
Cengiz Demirci
İlk karzı hasen kooperatifi
3.1.2013 14937 Okunma
25 Yorum 06.02.2013 20:31
Sam Adian
KAT'A ve NEFY
31.3.2012 8843 Okunma
24 Yorum 11.04.2012 01:44
Sam Adian
BIR EYLEM OLARAK ZINA
14.7.2012 16991 Okunma
24 Yorum 24.07.2012 09:50
Sam Adian
Varlığın Rabbi....
28.8.2012 7088 Okunma
24 Yorum 05.09.2012 10:43
Mete Firidin
Nutfetin Emşâcin (99)
14.5.2013 18919 Okunma
24 Yorum 17.05.2013 15:16
Sam Adian
DARB-I MESEL VE YETKI GASPI
8.3.2012 5892 Okunma
22 Yorum 11.03.2012 16:10
Hüseyin Kayahan
GECİKMİŞ YORUMLAR: SALSAL VE TUFAN HK.
13.10.2013 7682 Okunma
22 Yorum 18.10.2013 15:10
Cengiz Demirci
Süleyman Akdemir'in Erbakan Vakfına Teklifi
4.2.2015 11958 Okunma
21 Yorum 17.02.2015 09:32
Sam Adian
HMR ve SONUÇ
16.3.2012 6767 Okunma
19 Yorum 22.03.2012 23:51
Hüseyin Kayahan
ORUÇ ve RAMAZAN
29.6.2014 5083 Okunma
19 Yorum 20.07.2014 07:59
Sam Adian
HAMR ve HUMR
25.2.2012 36069 Okunma
18 Yorum 10.01.2020 12:34
Sam Adian
HADIM'DAN ZINAYA
12.7.2012 6434 Okunma
18 Yorum 13.07.2012 10:00
Özer Ataç
Karagülle ile oruç tartışması
7.8.2012 5337 Okunma
18 Yorum 17.08.2012 18:42
Mete Firidin
El Tur ve Tur-i Sina?
24.3.2013 22642 Okunma
18 Yorum 06.04.2013 11:36
Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.3.2014 11891 Okunma
18 Yorum 20.03.2019 10:45
Mete Firidin
Kuran’da Tasavvuf ve Lahid Köklü Kelimeler
8.5.2014 8659 Okunma
18 Yorum 10.05.2014 11:22
Süleyman Karagülle
D E R G I !
29.4.2017 3109 Okunma
18 Yorum 16.05.2017 08:11
Sam Adian
YAPISAL ILKELER - KARAR MEKANIZMALARI
29.3.2012 5411 Okunma
17 Yorum 31.03.2012 20:26
Harun Özdemir
Adem Tiflis'te insan oldu!
26.6.2012 6373 Okunma
17 Yorum 05.07.2012 21:40
Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.5.2015 11398 Okunma
17 Yorum 29.05.2015 19:00
Sam Adian
SLT ve SISTEM Toplu değerlendirme ve cevaplar
19.2.2012 5834 Okunma
16 Yorum 24.02.2012 01:08
Sam Adian
UTANMAZLIK ZINA MIDIR?
13.7.2012 7406 Okunma
16 Yorum 14.07.2012 21:14
Sam Adian
RIBA VE EKONOMI
7.3.2012 7767 Okunma
15 Yorum 09.03.2012 06:04
Mete Firidin
Lut Kavmi Homoseksüel Değildi!
3.8.2014 22185 Okunma
15 Yorum 03.12.2017 03:35
Sam Adian
EKIMUS SALAT - Namaz bir Ritüel midir?
1.2.2012 10930 Okunma
14 Yorum 12.02.2012 15:08
Mete Firidin
Rahmet ve Şeriat
19.3.2012 5326 Okunma
14 Yorum 27.03.2012 21:05
Mete Firidin
Hamr ve Humr
12.4.2012 6867 Okunma
14 Yorum 02.05.2012 15:51
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.6.2018 3619 Okunma
14 Yorum 19.06.2018 16:58
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.3.2019 2235 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22