Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015
20474 Okunma, 17 Yorum

Cennetteki Khamr

Khamr kelimesi Kuranda 6 kez içecek olarak geçmektedir. Yedinci olarak aynı kökten türetilen (خمر), Khumur olarak, Nur suresi 31. Ayette, çoğul anlamda, başörtüleri demektir.

Khamr kelimesinin “içki” yani “sarhoş edici mayalanmış içecek” anlamında kullanıldığı ayetler aşağıda verilmiştir. Burada dikkat edilmesi gereken ise: Bu ayetlerde geçen khamr kelimesi marifedir. Yani belli bir mayalanmış içecek anlamındadır. Kısacası bizim içki dediğimiz kelime anlamındadır.

Bakara 219:

. يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ (219)

Sana içki ve kumarı sorarlar, de ki: «İkisinde hem büyük günah ve hem insanlara bazı faydalar vardır. Günahları faydasından daha büyüktür». Ne sarf edeceklerini sana sorarlar, de ki: «Artanı». Böylece Allah, dünya ve ahiret hususunda düşünesiniz diye size ayetleri açıklar [219].

Maide 90:

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (90)

Ey İnananlar! İçki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi kargaşa sebebidir, bunlardan kaçının ki sorunsuzluğa eresiniz [90].

Maide 91:

إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ (91)

Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah’ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan men olanlar oldunuz mu?[91].

 

Bu ayetlerden içki anlamına gelen kelimenin elkhamr kelimsi olduğu açıkça anlaşılmaktadır.

 

Khamr kelimesinin geçtiği diğer ayetler ise:

Yusuf 36:

وَدَخَلَ مَعَهُ السِّجْنَ فَتَيَانِ قَالَ أَحَدُهُمَا إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْرًا وَقَالَ الْآخَرُ إِنِّي أَرَانِي أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسِي خُبْزًا تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ نَبِّئْنَا بِتَأْوِيلِهِ إِنَّا نَرَاكَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ (36)

Hapse, onunla beraber, iki genç daha girdi. Biri, «Rüyamda mayalanacak üzüm sıktığımı gördüm» dedi; diğeri «Başımın üzerinde, kuşların yediği bir ekmek taşıdığımı gördüm» dedi. «Bize bunu yorumla; senin iyi bir kimse olduğunu görüyoruz»[36].

Bu ayette geçen khamren kelimesi genellikle “şaraplık” olarak çevrilmektedir. Oysa kelime nekre yani belirsizdir. Mayalamak anlamındadır. Burada sıkılan üzüm suyu muhtemelen şıra veya sirke yapımında kullanılacaktır.

Yusuf 41:

يَاصَاحِبَيِ السِّجْنِ أَمَّا أَحَدُكُمَا فَيَسْقِي رَبَّهُ خَمْرًا وَأَمَّا الْآخَرُ فَيُصْلَبُ فَتَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْ رَأْسِهِ قُضِيَ الْأَمْرُ الَّذِي فِيهِ تَسْتَفْتِيَانِ (41)

«Ey mahpus arkadaşlarım! Biriniz efendinize mayalanmış içecek sunacak, diğeri asılacak ve kuşlar başından yiyecektir. Sorduğunuz iş işte böylece kesinleşmiştir.»[41].

Muhammed 15:

مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَأَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى وَلَهُمْ فِيهَا مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَمَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ كَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِي النَّارِ وَسُقُوا مَاءً حَمِيمًا فَقَطَّعَ أَمْعَاءَهُمْ (15)

Allah’a karşı gelmekten sakınanlara söz verilen cennet şöyledir: Orada temiz su ırmakları, tadı bozulmayan süt ırmakları, içenlere lezzet veren mayalanmış içecek ırmakları, süzme bal ırmakları vardır. Onlara orada her türlü ürün ve Rablerinden mağfiret vardır. Bunların durumu, ateşte temelli kalan ve bağırsaklarını parça parça edecek kaynar su içirilen kimselerin durumu gibi olur mu?[15].

Buradaki “mayalanmış içecek” anlamına gelen nekre khamren kelimesi yine yanlış olarak şarap şeklinde çevrilmektedir. Oysa buradaki anlam “içki” değil mayalanmış içecektir.

Aşağıdaki ayet bu bilgiyi doğrulamaktadır.
Vakıa suresi 18-19:

بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنْزِفُونَ (19)

Sarnıçlarından kaplar, bardaklar ve kadehlerle.[18] Ondan ne başları ağrıtılır, ne de akılları giderilir [19].

Görüldüğü gibi burada sunulan içecekler sarhoş edici, baş ağrıtıcı değildir. Yani alkollü içecek özellikleri yoktur. Fakat yinede mayalanmış içeceklerdendir. Ayran, şıra, sirke gibi fakat çok daha lezzetli ve mutluluk vericidir.

Doğrusunu Allah bilir.

 


YorumcuYorum
Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
00:33

Başına harfi tarif gelmekte mana değişmez.

lamı tarif uç anda amaç için gelir:

1.Ahd için: Önceden cümlede gelmiştir ya da muhatap tarafından kastedilen anlaşılmaktadır.

2.Cins için: Kelimenin ifade ettiği kavramın cinsini anlatır.

3.İstiğrak için: O kavramın tüm fertlerini ifade eder.

Hamr başına El gelince başka mana kazanmaz. Bu örneklerde El ile gelenler türü ifade eder. Nekre gelenler ise herhangi bir veya bir çeşit anlamındadır.

Cennetteki ile buradaki hamr aynıdır. Farklı olan cennettekilerin genetiğidir. Artık hamr sarhoş etmemekte ve zarar vermemektedir.


Mete Firidin
29.05.2015
07:58
Değerli şeyhim çok iyi bilirsiniz ki bir kelimenin başına harfi tarif gelince ona özel anlam kazandırır.
mesela salat kelimesi destek demektir. Essalat ise namazı ifade eder. Oruçta aynı şekildedir. Ve Kuranda yüzlerce tanımda bu şekildedir.
Bunun gibi khar fermente içecek anlamında iken, elhamr ise içki anlamındadır. Kuranda 3 yerde de bu şekilde geçmektedir. Hiç bir ifade tesadüfi değildir.
Bunu Türkçede şöyle anlıyoruz. İçecek ve o tip içecek (içki), yani sarhoş edici özelliği olan fermente içecek demektir.
Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
10:31

 

Harf-i tarifin en önemli görevi marifeliktir. Harf-i tarif manayı ya daraltır, ya genişletir. Genişletince umumu içerir, daraltınca tek ferdi içerir ama anlamı değiştirmez.

 

 

1.Ahd için (العهدية): Muhatap tarafından bilinen bir varlığı, zarfı veya durumu işaret etmek için kelimenin başına harf-i tarif gelmesidir. Üçe ayrılır:

                a.Ahdi zikri (العهد الذكري): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, zarf veya durum muhatap tarafından sözün öncesinde geçmesi ile biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

                b.Ahdi zihni (العهد الذهني): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, zarf veya durum muhatap tarafından zihnen biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

                c.Ahdi huzurî (العهد الحضوري): Bir kelimenin ifade ettiği varlık, söz söylendiği sırada orada hazır olarak bulunuyorsa, ifade edilen zaman söz söylendiği sıradaki zamansa, ifade edilen mekan söz söylenildiği sıradaki mekan olmasından dolayı muhatap tarafından biliniyorsa harf-i tarifle gelir.

 

2.Cinsin beyanı için (الجنسية): Muhataba varlığın veya kavramın hakiki beyanı için kelimenin başına harf-i tarif gelmesidir.

                a.Cins için (لام الجنس): Bir kelimenin bir varlığın tamamını ya da bir ferdini değil, o varlığın cinsini ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                b.Hakikilik için (لام الحقيقة): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden bir varlığı ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                c.Hakiki istiğrak için (لام الاستغراق الحقيقي): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden olan bütün varlıkları ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

                d.Örfi istiğrak için (لام الاستغراق العرفي): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden olan bir bölgedeki bütün varlıkları ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

 

 

 

 

 


Mete Firidin
29.05.2015
11:02

             b.Hakikilik için (لام الحقيقة): Bir kelimenin ifade ettiği varlığın cinsinden bir varlığı ifade etmesi için harf-i tarifle gelmesidir.

Cins = fermente içecekler= Khamr. Cinsin alt türü: Elkhamr: Sarhoş edici fermente içecekler.

Sarhoş edici fermente içecek :ElKhamr ise , diğerleri khamr olarak bahsediliyorsa: Khamer sarhoş edici özelliği olmayan fermente içecekler anlamına gelir.


Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
11:17

Buradaki cins biyolojideki cins değil. Biyolojideki terminoloji ile gramerdeki farklıdır.

Eğer öyle olsaydı Errecul deyince adamın üst türü olan bir tür manasına gelecekti, reculun deyince adam manasına gelmesi gerekirdi ki saçma olur.

Bu harf-i tarif kulanımının benzeri Türkçede de vardır:

Çocuk geldi derseniz karşıdaki biliyordur hangi çocuk olduğunu (marife): ahd-i zihni.

Bir çocuk geldi derseniz herhangi bir çocuk geldi (nekre).

Çocuk iyidir derseniz cinsi bildirir. Yani çocuk cinsini ifade eder. Yani gramerdeki cins biyolojideki cins-tür- familya ... demek değildir.

Gramerdeki "cins" onun özel terminolojisidir.

Yoksa Tıflun deyince (nekre) çocuk manası verilecek, EtTıfl deyince başka mana mı vereceğiz. Bunun manası çocuk olmayacak mı?

Çocuğun üst türü olan bir varlık mı var da o manayı vereceğiz.


Harf-i tarifle mana değişmesi tamamen dil kurallarına aykırıdır.

Mete Firidin
29.05.2015
11:29

errecul denince "o adam" anlarıız. hangi adam "hani sarhoş adam varya, işte o şarhoş adam". anlarız.

khamr denince fermente içecekler anlarız.

Elkhamr değince de "o içecekler" yani "içki" yani " o fermente içecekler, hani sarhoş eden fermente içecekler var ya" onu anlarız..

Mete Firidin
29.05.2015
11:32

Allah ve melekler peygambere salat eder. Allah ve melekler peygambere namaz mı kılar?
Oysa salat destek, essalat namaz demektir.


Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
11:36

Eğer hamra fermente içecek dersen elhamr da fermente içecek olur.

Eğer hamr sarhoş eden fermente içecekse elhamr da sarhoş eden fermente içecek olur.

Burada El harf-i tarifine sıfat manası vermiş oluyorsunuz. Hem de sıfatsal kelime ortada yokken, yani hayali olarak bu El şu manadadır demiş oluyorsunuz. El: sarhoş edici manasındadır demiş oluyorsunuz ki dayanağı yoktur.


Sizin mantıkla:

Recul adam, er-recul: kötü adam manasındadır, peki "iyi adam"ı nasıl ifade edeceğiz. İyi ya da kötü bir sıfattır. Sıfat tamlaması ile ifade edilir.

Ben de er-recul kelimesine uzun adam manası veririm, öbürü kısa adam manası verir.

El harf-i tarifine sıfat manası verilmesinin dille bir ilgisi yoktur. "El" hiçbir zaman sıfat manası kazandırmaz. Vasıf kazandıran kelimelere "sıfat" denir.

Bu mantıkla Kuran'da istediğiniz kelimelere istediğiniz manayı verirsiniz. Önünüzde hiç bir engel kalmaz. Bunun başında El var bu manadadır dersiniz. Şunun başındaki "El" ise bu manadadır dersiniz.

Mete Firidin
29.05.2015
11:54

Nebiçim şehsin cennete kaçak içki sokmaya çalışıyorsun:

Çocuk dedinmi bütün çocuklar anlaşılır. El çocuk dedinmi cocuklar içinde bir özelliği olan çocuk anlaşılır. O çocuk senin bahsettiğin veya başka bir özelliği olan çocuktur. 

Khamr fermente içecektir. Elkhamr ise sarhoş etme özelliği olan fermente içecek demektir.  Marifelik gurup içindeki ayrı bir özelliği göstererek, faklılığı belirtir.

recul adamdır. Errecul ise adamlar içinde bizim açımızdan bir özelliği olan adamdır. O adam adamdır fakat bir yanı ile bize daha özel durumdadır.


Mete Firidin
29.05.2015
12:01

zaten vakı 18-19 da bu içeceğin khamer olduğu ve sarhoş etmediği yazar. Öyleyse sarhoş eden elkhamr dir . Khamr zaten sarhoş etmeyen olur. Diğer ayetlerden kötü özelliğin sarhoş edici etki olduğunu zaten biliyoruz. öyleyse elkhamr sarhoş edici içecek, yani içkidir.

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
12:20

Çocuk dedinmi bütün çocuklar anlaşılır. El çocuk dedinmi cocuklar içinde bir özelliği olan çocuk anlaşılır. O çocuk senin bahsettiğin veya başka bir özelliği olan çocuktur.

Elçocuk deyince bir özelliği olan çocuk anlaşılmaz. O zaman El'e bir özellik, bir sıfat manası vermiş olursun. Belirli bir çocuğu ifade eder ama belirli özelliği olan çocuğu asla ve asla ifade etmez.

Khamr fermente içecektir. Elkhamr ise sarhoş etme özelliği olan fermente içecek demektir.  Marifelik gurup içindeki ayrı bir özelliği göstererek, faklılığı belirtir.

Burada da El'e sıfat manası veriyorsun. Yani EL=sarhoş eden diyorsun. Geçmiş olsun. Ben de El'lere istediğim manaları verreceğim :).

recul adamdır. Errecul ise adamlar içinde bizim açımızdan bir özelliği olan adamdır. O adam adamdır fakat bir yanı ile bize daha özel durumdadır.

Burada da El'e sıfat manası veriyorsun. Yani EL=bir özelliktir diyorsun.

zaten vakı 18-19 da bu içeceğin khamer olduğu ve sarhoş etmediği yazar.

Vakıa 18-19'da hamr'dan bahsetmez.

يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ (17) بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ (18) لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنْزِفُونَ (19)

Burada nerede Hamr var?

Allah ve melekler peygambere salat eder. Allah ve melekler peygambere namaz mı kılar?
Oysa salat destek, essalat namaz demektir.

Allah ve melekleri salat eder diye bir ifade yok. Oradaki isim değildir, fiildir. Zaten harf-i tarif almaz. Orada tef'îl babından tasliye eder denmektedir.

Kısaca "El" harf-i tarifi sıfat değildir. Sıfat manası ile manalandırmak çok büyük bir yanlıştır. Manasal tahrifin en kolay yoludur. Bunu daha önce Hamr konusunu tartıştığımız kimseler de bolca yapmaktadır. EL ile gelene, nekre olana başka manalar vermektedirler.

Mete Firidin
29.05.2015
14:37

Demogoji yapıyorsun. elkhamra şarhoş edici mayalı içecek anlamını ben vermiyorum kuran veriyor. Kullanıldığı 3 yerdede sarhoş edici içecek anlamında.


Essalat neden namaz, salat destek iken. Bunun yüzlerce örneği var kuranda. Ahzab 56: 

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Burada nerede fiil değil??????????

Vakıa suresinde ise sarhoş olmazlar diyor. Kadehten bahsediyor. Bunlar size gazozumu düşündürüyor?

Mete Firidin
29.05.2015
14:41


وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
16:30

Demogoji yapıyorsun. elkhamra şarhoş edici mayalı içecek anlamını ben vermiyorum kuran veriyor. Kullanıldığı 3 yerdede sarhoş edici içecek anlamında.

Hamr kullanıldığı her yerde aynı anlamda. Sadece ayetlere uyuyor diye El harfi tarifine sıfatsal mana vermek çok büyük bir yanlıştır.

 

Essalat neden namaz, salat destek iken. Bunun yüzlerce örneği var kuranda. Ahzab 56: 

إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا

Burada nerede fiil değil??????????

Zaten ben de fiil diyorum. Fiil olduğu için isim manası verilmesi yanlış diyorum. Salat ederleri burada nekre kullanmış ve bu nedenle destek olurlar diyorsun. Burada nekre kullanım yok. Burada kullanılan fiildir. Fiiller de isim olmadıkları için El harfi tarifini almazlar. Burada SLV kökü tef’îl babına geçtiği için anlam değişikliği ortaya çıkmış. Destek olmak manası bâb değişikliğinden kaynaklanıyor. Harf-i tarfile alakası yok, zaten fiiller harf-i tarif almazlar.

 

Vakıa suresinde ise sarhoş olmazlar diyor. Kadehten bahsediyor. Bunlar size gazozumu düşündürüyor?

Burada sarhoş olmazlar demiyor. Sekr fiili geçmiyor. Başları ağrıtılmaz ve nezf etmezler diyor. Nezfin manası tükenmek, kesintiye uğramaktır (يدلُّ على نَفاد شيءٍ وانقطاع). Sarhoş etmez fiili geçse bile burada hamr geçmediği için bu gazoz da olabilir, meyve suyu da olabilir, hamr da olabilir.


Netice olarak cennetteki hamr dünyadaki ile aynı hamrdır ama cennetteki insanların yapısı, genetiği başkadır. Örneğin karaciğerlerindeki alkol dehidrogenaz daha güçlü olabilir ve bu durumda hamr zarar vermez, sarhoş da etmez.

 

وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Buradaki isimdir. Es-salattır ve harf-i tarfisiz gelse de manası aynıdır.

Ancak bir kelimenin birden fazla manası olabilir. Hem salat hem de destek manası verebilirsiniz. Ancak bunun sebebi “El” harf-i tarifi değildir. Kelimenin birden çok mana içermesidir. Bunun çok sayıda örneği mevcuttur. Ama sadece “El” geldi diye mananın değiştiğine dair hiçbir örnek yoktur. Sadece mananın kapsadığı fertler değişir, mana aynı manadır. Daha önceki yorumumda bunu şekillerle açıkladım.

Mete Firidin
29.05.2015
18:36

وَاسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخَاشِعِينَ

bak buradaki isim

Buradaki isimdir. Es-salattır ve harf-i tarfisiz gelse de manası aynıdır.

Ancak bir kelimenin birden fazla manası olabilir. Hem salat hem de destek manası verebilirsiniz. Ancak bunun sebebi “El” harf-i tarifi değildir. Kelimenin birden çok mana içermesidir. Bunun çok sayıda örneği mevcuttur. Ama sadece “El” geldi diye mananın değiştiğine dair hiçbir örnek yoktur. Sadece mananın kapsadığı fertler değişir, mana aynı manadır. Daha önceki yorumumda bunu şekillerle açıkladım.


Siyam kökü kendini tutmak. Essiyam oruç.

Zeka temizlemek. Ezzekat : zekat.

haram kısıtlı demek. mesidi haram kabe civarı.

medine şehir demek. El medine Medine.

....
Demekki kökleri hep farklı. Güldürme beni şeyh.


Mete Firidin
29.05.2015
18:40


KHamr : mayalı.mayalanan, mayalamak için. mayalı içecek.

Elkhamr: Mayalılardan alt tür. Mayalılardan içki özelliği olanlar, mayalı Şarhoşluk verenler. İçki.

Lütfi Hocaoğlu
29.05.2015
19:00

Önce el ile sıfat anlamı kazandılar. Şimdi de terminolojik anlam kazandı bu kelimeler.

Bu harfli tarif her nerede lazım olursa orada istediği manayı verebiliyor.

Maalesef çok saçma.

Dilbilgisi ve gramer çöp oldu.





Son Yorumlanan Makaleler
Mete Firidin
Kuran'da Doğu, Doğuş Kelimeleri
25.01.2023 699 Okunma
5 Yorum 24.02.2023 17:47
Mete Firidin
Ümmet-i Muhammed’in Şimdiki Durumu
11.02.2023 622 Okunma
1 Yorum 17.02.2023 16:53
Mete Firidin
Hz. İbrahim’deki Çare
7.01.2015 7041 Okunma
2 Yorum 24.12.2022 20:53
Mete Firidin
Dünya’nın ve Evren’in Yaşı
26.02.2017 5769 Okunma
1 Yorum 13.12.2022 01:10
Mete Firidin
Faiz (riba) Haram da Enflasyon Haram Değil mi?
16.11.2022 1125 Okunma
3 Yorum 27.11.2022 18:05
Mete Firidin
Namaz ve Maun Suresi
31.07.2022 1445 Okunma
1 Yorum 03.09.2022 18:00
Mete Firidin
Allah Akleder mi?
27.04.2022 1597 Okunma
1 Yorum 28.04.2022 17:41
Mete Firidin
Melek Olmak?
5.03.2022 2003 Okunma
2 Yorum 17.03.2022 11:19
Mete Firidin
Ashabı Kehf
3.02.2014 7662 Okunma
7 Yorum 12.10.2021 20:56
Mete Firidin
Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
10.05.2018 17939 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:10
Mete Firidin
Hz. Meryem Hermafrodit mi?
12.11.2014 17067 Okunma
2 Yorum 02.10.2021 23:06
Mete Firidin
Laiklik ve Diyanet
23.08.2021 2204 Okunma
3 Yorum 23.08.2021 19:15
Mete Firidin
Yeni, Kuran-ın Gelişmiş Bilimsel Etimolojik Meali
16.08.2021 3909 Okunma
2 Yorum 17.08.2021 10:08
Mete Firidin
Cidiha ?
10.01.2014 5126 Okunma
4 Yorum 14.08.2021 16:33
Mete Firidin
El Tur ve Tur-i Sina?
24.03.2013 37157 Okunma
21 Yorum 23.06.2021 12:46
Mete Firidin
Hz. Adem'in Annesi
3.06.2017 18801 Okunma
1 Yorum 24.04.2021 16:56
Mete Firidin
Âdem
17.02.2021 3119 Okunma
2 Yorum 06.03.2021 07:27
Mete Firidin
Piç
5.12.2020 4164 Okunma
2 Yorum 10.02.2021 07:29
Mete Firidin
Hınzır
12.11.2018 11268 Okunma
19 Yorum 31.01.2021 23:14
Mete Firidin
Naram Sin
25.07.2012 15915 Okunma
5 Yorum 15.10.2020 19:50
Mete Firidin
İki Kez Ölmek
23.08.2020 3168 Okunma
1 Yorum 23.08.2020 18:41
Mete Firidin
Araf Suresi 173. Ayet ve Fenotip
5.07.2020 3406 Okunma
2 Yorum 05.07.2020 14:56
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.06.2020 3533 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Mete Firidin
Yunus Peygamber Balinanın Karnında
15.03.2019 7377 Okunma
8 Yorum 25.06.2020 18:13
Mete Firidin
Müslümanların Kıble Değiştirmeleri
24.05.2020 3440 Okunma
1 Yorum 06.06.2020 01:50
Mete Firidin
Salat Kelimesinin Kökeni
26.02.2012 65458 Okunma
10 Yorum 03.06.2020 00:23
Mete Firidin
Allah’ın Doğru Yolu Üzerine Oturanlar!
30.04.2020 3469 Okunma
3 Yorum 01.06.2020 16:40
Mete Firidin
Adem ile Havva
9.03.2010 14986 Okunma
7 Yorum 23.05.2020 03:49
Mete Firidin
Nuh Tufanı
9.10.2010 9163 Okunma
2 Yorum 21.05.2020 00:29
Mete Firidin
Yedi Gece ve Sekiz Gün, Atlantis
25.02.2018 7119 Okunma
5 Yorum 13.05.2020 16:11
Mete Firidin
Zülkarneyn
26.08.2011 17744 Okunma
10 Yorum 28.04.2020 20:20
Mete Firidin
Nuh Peygamberin Kâfir Oğlunun Salı
26.06.2014 7602 Okunma
7 Yorum 17.04.2020 20:41
Mete Firidin
Adet Görmekteyken Kadın Namaz Kılabilir mi?
14.06.2018 12260 Okunma
16 Yorum 17.04.2020 16:27
Mete Firidin
Homohabilis Havva ve Havvalar
20.04.2012 30080 Okunma
27 Yorum 15.04.2020 09:47
Mete Firidin
Hz. Musa Ne Zaman Yaşadı?
12.05.2011 113044 Okunma
11 Yorum 07.04.2020 15:05
Mete Firidin
İsrailoğullarının Oğullarına Uygulanan Kafa Kesme Cezas
28.03.2020 3848 Okunma
1 Yorum 28.03.2020 21:35
Mete Firidin
Bekke Ve Mekke
27.01.2011 52104 Okunma
9 Yorum 25.03.2020 19:30
Mete Firidin
Hz. İbrahim Ne Zaman Yaşadı?
28.02.2011 84364 Okunma
4 Yorum 25.03.2020 18:59
Mete Firidin
Hurufu Mukatta
9.04.2011 87506 Okunma
7 Yorum 25.03.2020 18:55
Mete Firidin
Ramazan’da Keyfi Oruç Tutmamanın Karşılığı
21.03.2020 3689 Okunma
1 Yorum 23.03.2020 03:25
Mete Firidin
Hadisler
1.02.2020 4556 Okunma
6 Yorum 17.02.2020 22:05
Mete Firidin
Hz. Yusuf’a Secde!
7.12.2018 7302 Okunma
6 Yorum 07.02.2020 21:36
Mete Firidin
Kutsal Kudüs!
1.02.2020 5148 Okunma
9 Yorum 03.02.2020 20:52
Mete Firidin
Hz. Lut’un Kızları
7.06.2011 38659 Okunma
4 Yorum 01.02.2020 21:22
Mete Firidin
Nuh’un Üvey Oğlu!
25.10.2015 30955 Okunma
28 Yorum 12.01.2020 17:30
Mete Firidin
İçki Haram mı?
25.05.2015 25185 Okunma
13 Yorum 12.01.2020 17:25
Mete Firidin
Hz. Nuh, İbrahim, Yusuf ve Musa Kronolojisi
5.04.2015 103182 Okunma
10 Yorum 12.01.2020 16:47
Mete Firidin
Kuran'da Yevm Kelimesi
28.12.2019 4891 Okunma
2 Yorum 03.01.2020 19:36
Mete Firidin
İmhotep Hz.Yusuf mu?
27.10.2011 21746 Okunma
3 Yorum 05.11.2019 07:59
Mete Firidin
Talak Suresi 4. Ayet ve Pedofili
11.07.2019 13331 Okunma
13 Yorum 16.07.2019 05:54
Mete Firidin
İnşallah ne demek?
6.06.2015 14527 Okunma
1 Yorum 14.07.2019 09:13
Mete Firidin
Hz.İsa Geldi !
16.05.2011 7231 Okunma
4 Yorum 26.06.2019 09:48
Mete Firidin
Şeyhe Teslimiyet!
14.06.2019 5307 Okunma
5 Yorum 20.06.2019 23:32
Mete Firidin
İki Hırsızın Çok Eli
30.05.2019 4950 Okunma
5 Yorum 16.06.2019 23:09
Mete Firidin
2019 Ramazan Ay'ı ne zaman?
16.06.2018 4856 Okunma
2 Yorum 05.05.2019 12:52
Mete Firidin
Nisa 16. Ve 17. Ayet Çeviri Faciası
7.04.2019 7427 Okunma
1 Yorum 07.04.2019 10:00
Mete Firidin
Helal ve Haram Hayvanlar Nelerdir?
27.03.2019 5114 Okunma
3 Yorum 28.03.2019 00:12
Mete Firidin
Âdemoğlu Şeytanın Halifesidir
22.03.2019 9419 Okunma
14 Yorum 27.03.2019 17:22
Mete Firidin
Selected Elected
16.03.2014 5815 Okunma
2 Yorum 20.03.2019 23:28
Mete Firidin
Şeriata Göre Kadınların Dövülebilmesi?
16.03.2014 20478 Okunma
18 Yorum 20.03.2019 10:45
Mete Firidin
Samiri’nin Buzağısına Uygulanan İşlem
15.03.2019 5760 Okunma
1 Yorum 16.03.2019 02:53
Mete Firidin
Midian Medyen Medine
3.05.2015 9909 Okunma
8 Yorum 02.02.2019 10:15
Mete Firidin
Cuma Namazı
19.01.2019 8172 Okunma
11 Yorum 20.01.2019 19:49
Mete Firidin
Ayete Göre Kutuplarda Namaz
25.01.2015 13726 Okunma
3 Yorum 16.01.2019 16:40
Mete Firidin
Bakara Suresi Meali
28.08.2015 8362 Okunma
4 Yorum 16.01.2019 16:36
Mete Firidin
Nisa 15. Ayet ve Recm Cezası
22.07.2015 9960 Okunma
1 Yorum 14.01.2019 12:41
Mete Firidin
Nisa 15. Ayet ve Fuhuş
21.07.2015 12507 Okunma
3 Yorum 15.12.2018 16:41
Mete Firidin
Hz. Muhammed'e İman
13.10.2018 8631 Okunma
11 Yorum 15.10.2018 22:32
Mete Firidin
Mars Hayali
7.01.2017 9184 Okunma
7 Yorum 12.10.2018 00:32
Mete Firidin
Başörtüsü Meselesi
6.10.2018 6291 Okunma
1 Yorum 06.10.2018 17:13
Mete Firidin
Kabe Kavseyni Ev Edna
15.06.2012 31497 Okunma
1 Yorum 22.05.2018 01:32
Mete Firidin
ÖNSÖZ
10.05.2018 6430 Okunma
9 Yorum 16.05.2018 20:41
Mete Firidin
Ölünce melek mi oluruz?
12.05.2018 6686 Okunma
4 Yorum 14.05.2018 12:51
Mete Firidin
İmhotep'in Babası
7.04.2015 11743 Okunma
13 Yorum 03.05.2018 23:12
Mete Firidin
Fussilet Suresi 10. Ayet Tefsiri
4.02.2018 7248 Okunma
6 Yorum 05.02.2018 08:31
Mete Firidin
Lut Kavmi Homoseksüel Değildi!
3.08.2014 33232 Okunma
15 Yorum 03.12.2017 03:35
Mete Firidin
The Birthday Of Jesus Christ According to Quran
4.12.2016 11085 Okunma
10 Yorum 30.11.2017 15:56
Mete Firidin
Küsküt
10.07.2016 10549 Okunma
2 Yorum 25.11.2017 15:40
Mete Firidin
Taha Suresi 125. Ayet Meali
22.11.2017 7594 Okunma
4 Yorum 25.11.2017 14:43
Mete Firidin
Azap
10.07.2016 9028 Okunma
4 Yorum 11.07.2016 18:20
Mete Firidin
Ayağa Mesh Meselesi
12.02.2016 12377 Okunma
6 Yorum 06.07.2016 22:09
Mete Firidin
Şeytan
3.07.2016 13022 Okunma
2 Yorum 04.07.2016 20:17
Mete Firidin
Tasavvuf
11.05.2010 16144 Okunma
12 Yorum 17.02.2016 17:55
Mete Firidin
Varsayım Yapanlar Öldürüldü!
3.02.2016 8433 Okunma
1 Yorum 06.02.2016 17:26
Mete Firidin
Nuh’un Gemisi ve Cudii
12.01.2014 23786 Okunma
45 Yorum 05.02.2016 23:06
Mete Firidin
Cenaze Töreni
24.01.2016 8913 Okunma
1 Yorum 25.01.2016 12:25
Mete Firidin
Kuran'da Zamanın Sonu
30.09.2015 18164 Okunma
11 Yorum 25.10.2015 15:50
Mete Firidin
Hadid Suresi 25. ayet ve Zülkarneyn
25.10.2015 14190 Okunma
4 Yorum 25.10.2015 13:00
Mete Firidin
Taqwa Kelimesi
15.10.2015 8654 Okunma
1 Yorum 19.10.2015 14:11
Mete Firidin
Qyl Kökü Ve Anlamı
22.09.2015 8235 Okunma
2 Yorum 02.10.2015 19:38
Mete Firidin
Sidr ve Sadr Kelimeleri
11.08.2015 15626 Okunma
7 Yorum 18.08.2015 14:52
Mete Firidin
Gavs Ve İkizler Burcu
15.12.2014 17946 Okunma
10 Yorum 14.07.2015 09:59
Mete Firidin
Fecrin Beyaz ve Karanlık İpliği
29.06.2015 11158 Okunma
2 Yorum 02.07.2015 10:06
Mete Firidin
Fatiha suresi meal
28.06.2015 9522 Okunma
2 Yorum 28.06.2015 18:37
Mete Firidin
Cennetteki Khamr
28.05.2015 20474 Okunma
17 Yorum 29.05.2015 19:00
Mete Firidin
Şerr
10.05.2015 10649 Okunma
9 Yorum 19.05.2015 15:59
Mete Firidin
Petra Yalanı
28.04.2015 70675 Okunma
9 Yorum 02.05.2015 13:07
Mete Firidin
Peygamber Eyyub
21.12.2014 7145 Okunma
3 Yorum 30.04.2015 14:55
Mete Firidin
Hz. İbrahim ve Lisan
23.04.2015 18937 Okunma
1 Yorum 24.04.2015 09:49
Mete Firidin
Hz. İbrahim’in Atası ve Nemrut
19.04.2015 25125 Okunma
1 Yorum 20.04.2015 20:48