Reşat Nuri Erol
‘Geçmiş olsun İzmir, Allah korusun Türkiye’ - 5
5.11.2020
2855 Okunma, 5 Yorum

 

‘Geçmiş olsun İzmir, Allah korusun Türkiye’ - 5

MİLLÎ GAZETE ile başlayıp devam edeceğiz bugün de; aynen ilk yazılarımızda yaptığımız gibi; bunun önemli bir sebebi var” demiştik önceki yazımızsa; bugün de Millî Gazete’den iki hatırlatma ile devam edelim... Birincisi, Mahmut Toptaş hocamızın bugünkü (4 Kasım) “Depreme dayanıklı adam yetiştirme teklifim” başlıklı yazısı. Mahmut Hocanın yazısını okuyup hayatımızdaki dinî-ilmî-iktisadî-idarî/siyasî her türlü tufanlara ve de depremlere dayanıklı adam yetiştirelim… İkincisi de, Millî Gazete muhabiri Furkan Erten’in “Zemin balçık, beton eksik!” başlıklı haberi. Bayraklı’daki bölgeyi çocukluğumdan beri bahçeler ve yer yer bataklıklar olarak bildiğimi, önceki yazılarımda yazdım. Furkan kardeşimiz teknik bilgiler veriyor, özetle okuyalım…

“Zemİn balçık, beton eksİk!” Deprem bölgesinde yıkılan binalarda incelemede bulunan Gazi Üniversitesi Deprem Mühendisliği Uygulama ve Araştırma Merkezi (DEMAR) Müdürü Prof. Dr. A. Samet Arslan gazetemize yaptığı açıklamada, “Seferihisar tarafındaki binalarda çok fazla hasar yok. Deprem dalgası güneybatıdan gelmesine rağmen o bölgelerde bir şey yok ama Bayraklı’ya geldiğimizde birçok enkazla karşılaşıyoruz. Bayraklı’da kil, silt ve kumdan oluşan bir zemin var. En yakın kaya 80 ila 90 metrede başlıyor. Yukarısı kil, silt ve kum. Yani bildiğiniz balçık! O yüzden buradaki binaların hasar görmesi sürpriz değil.”

“STANDARDIN ALTINDA BETON KALİTESİ VAR” “Bina tam sarsıntıya, titreşime geçmemiş. Tabandan kesme suretiyle hasar oluşmuş, hiçbirisinde bodrum yok. Çünkü yer altı su seviyesi burada yüksek. Binanın beton kalitesizliği de çok etkili. Standartlarda öngördüğümüz beton kalitesinden çok çok düşük bir kalite var.”

“DEPREM MESAFE TANIMADIĞINI BİZE GÖSTERDİ” Cuma günü meydana gelen deprem merkez üssüne yakın yerlerde ciddi hasar yapmazken, 70 kilometre uzaktaki Bayraklı’da birçok binanın yıkılmasına neden oldu...” (Sebeplerini günlerdir yazdım. /RNE)

***

İzmİr Depremİ vesilesiyle bazı bilgiler verelim ve İlgİlİlerİ uyaralım!

Güzel ülkemiz oldukça yoğun bir deprem bölgesi içermektedir. Bu bölgelerden 485 aktif fay hatları üzerinde inşa edilmiş 68 ilimiz bulunmaktadır. Prof. Dr. Orhan Tatar'ın açıklamasına göre içinden aktif fay hattı geçen ilçemiz de 400 civarındaymış. Belde ve Köy bazına inildiğinde ise rakamlar 6-7 bin civarındaymış (Bu bilgiler 21.02.2020 tarihli.)

Bu bilgilerden sonra, bir profesörün sorduğu soruları biz de soralım: *Söz konusu il ve ilçelerdeki yüzlerce yıllık yerleşim bölgeleri, bu fay hatlarından NEDEN uzağa taşınmıyor? *Son yıllarda kesinleşen aktif fay hatları bilgilerimiz yeniden kentleşmede NEDEN kullanılmıyor? *Bu bölgelerde yapılan yeni binalar, bu risklere karşı NEDEN 1999 yönetmeliğine göre imar edilmiyor? *Az katlı eski binalar yıkılıp, rant kazanma uğruna imar izni olmadan NEDEN daha yüksek katlı binalar inşa ediliyor? *2003 yılından bu yana 7 adet imar affı çıkarıldı. Yasal kurallara uymadan inşa edilen binaların affı NEDEN kabul edildi? Bunları görmezden gelen ve müsaade eden tüm yerel ve genel yönetimler, yaşanan facialardan kendilerini ne kadar sorumlu bulacaklar? (3.11.2020). Prof. Dr. Mehmet Ali Körpınar)

***

DEPREM DİLE GELSE DER Kİ: “İnsan, sen ne acayip bir varlıksın? Ben doğal bir olayım ve varım. Artık benim geleceğimi de aşağı yukarı biliyorsun. Ben olmazsam şu yeryüzü patlardı. Ben, düdüklü tencerenin düdüğüyüm. Allah yeryüzünün stresi patlamasın diye, dünyanın bazı yerlerine düdük koydu. Sen yeryüzüne misafir olmadan önce de böyleydi. Sen Allah’ın özel misafirisin. Allah sana kanun koyduğu gibi yeryüzüne ve malzemeye kanun koydu. Yeryüzü de, malzemeler de kendi dinamiği ve aklı içinde çalışıyor. Sen neden bu kanuna uygun davranmıyorsun, uygun malzemeyle uygun ev yapmıyorsun? Bil ki; depremin kendisi kaos değil kozmostur. Deprem kaos oluyorsa bu senin yüzündendir.”

“Zemin etüdü yapılmadan, gerekli mühendislik tedbirleri alınmadan bina yapılmaz. Bu, yerkürenin fıtratını ciddiye almaktır.” (Prof. Dr. Orhan Arslan, 26 Ocak 2020 tarihinde yazdığı “Deprem bir doğa olayıdır” başlıklı yazısında bu uyarıları yapmış.) UYANALIM…

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
05.11.2020
10:54

MİLLÎ GAZETE

Makale Yazısı-05 Kas 2020 - 04:30

“Geçmiş olsun İzmir, Allah korusun Türkiye”-5

“MİLLÎ GAZETE ile başlayıp devam edeceğiz bugün de; aynen ilk yazılarımızda yaptığımız gibi; bunun önemli bir sebebi var” demiştik önceki yazımızda; bugün de Millî Gazete’den iki hatırlatma ile devam edelim... Birincisi, Mahmut Toptaş hocamızın bugünkü (4 Kasım), “Depreme dayanıklı adam yetiştirme teklifim” başlıklı yazısı. Mahmut hocanın yazısını okuyup hayatımızdaki dinî-ilmî-iktisadî-idarî/siyasî her türlü tufanlara ve de depremlere dayanıklı adam yetiştirelim… İkincisi de, Millî Gazete muhabiri Furkan Erten’in, “Zemin balçık, beton eksik!” başlıklı haberi. Bayraklı’daki bölgeyi çocukluğumdan beri bahçeler ve yer yer bataklıklar olarak bildiğimi, önceki yazılarımda yazdım. Furkan kardeşimiz teknik bilgiler veriyor, özetle okuyalım…

“Zemin balçık, beton eksik! Deprem bölgesinde yıkılan binalarda incelemede bulunan Gazi Üniversitesi Deprem Mühendisliği Uygulama ve Araştırma Merkezi (DEMAR) Müdürü Prof. Dr. A. Samet Arslan gazetemize yaptığı açıklamada, “ Seferihisar tarafındaki binalarda çok fazla hasar yok. Deprem dalgası güneybatıdan gelmesine rağmen o bölgelerde bir şey yok ama Bayraklı’ya geldiğimizde birçok enkazla karşılaşıyoruz. Bayraklı’da kil, silt ve kumdan oluşan bir zemin var. En yakın kaya 80 ila 90 metrede başlıyor. Yukarısı kil, silt ve kum. Yani bildiğiniz balçık! O yüzden buradaki binaların hasar görmesi sürpriz değil.”

STANDARDIN ALTINDA BETON KALİTESİ VAR. Bina tam sarsıntıya, titreşime geçmemiş. Tabandan kesme suretiyle hasar oluşmuş, hiçbirisinde bodrum yok. Çünkü yer altı su seviyesi burada yüksek. Binanın beton kalitesizliği de çok etkili. Standartlarda öngördüğümüz beton kalitesinden çok çok düşük bir kalite var.

DEPREM MESAFE TANIMADIĞINI BİZE GÖSTERDİ. Cuma günü meydana gelen deprem merkez üssüne yakın yerlerde ciddi hasar yapmazken, 70 kilometre uzaktaki Bayraklı’da birçok binanın yıkılmasına neden oldu...” (Sebeplerini günlerdir yazdım. /RNE)

***

İzmir Depremi vesilesiyle bazı bilgiler verelim ve ilgilileri uyaralım!

Güzel ülkemiz oldukça yoğun bir deprem bölgesi içermektedir. Bu bölgelerden 485 aktif fay hatları üzerinde inşa edilmiş 68 ilimiz bulunmaktadır. Prof. Dr. Orhan Tatar’ın açıklamasına göre içinden aktif fay hattı geçen ilçemiz de 400 civarındaymış. Belde ve köy bazına inildiğinde ise rakamlar 6-7 bin civarındaymış. (Bu bilgiler 21.02.2020 tarihli.)

Bu bilgilerden sonra, bir profesörün sorduğu soruları biz de soralım: *Söz konusu il ve ilçelerdeki yüzlerce yıllık yerleşim bölgeleri, bu fay hatlarından NEDEN uzağa taşınmıyor? *Son yıllarda kesinleşen aktif fay hatları bilgilerimiz yeniden kentleşmede NEDEN kullanılmıyor? *Bu bölgelerde yapılan yeni binalar, bu risklere karşı NEDEN 1999 yönetmeliğine göre imar edilmiyor? *Az katlı eski binalar yıkılıp, rant kazanma uğruna imar izni olmadan NEDEN daha yüksek katlı binalar inşa ediliyor? *2003 yılından bu yana 7 adet imar affı çıkarıldı. Yasal kurallara uymadan inşa edilen binaların affı NEDEN kabul edildi? Bunları görmezden gelen ve müsaade eden tüm yerel ve genel yönetimler, yaşanan facialardan kendilerini ne kadar sorumlu bulacaklar? (3.11.2020). Prof. Dr. Mehmet Ali Körpınar)

***

DEPREM DİLE GELSE DER Kİ: “İnsan, sen ne acayip bir varlıksın? Ben doğal bir olayım ve varım. Artık benim geleceğimi de aşağı yukarı biliyorsun. Ben olmazsam şu yeryüzü patlardı. Ben, düdüklü tencerenin düdüğüyüm. Allah yeryüzünün stresi patlamasın diye, dünyanın bazı yerlerine düdük koydu. Sen yeryüzüne misafir olmadan önce de böyleydi. Sen Allah’ın özel misafirisin. Allah sana kanun koyduğu gibi yeryüzüne ve malzemeye kanun koydu. Yeryüzü de, malzemeler de kendi dinamiği ve aklı içinde çalışıyor. Sen neden bu kanuna uygun davranmıyorsun, uygun malzemeyle uygun ev yapmıyorsun? Bil ki; depremin kendisi kaos değil kozmostur. Deprem kaos oluyorsa bu senin yüzündendir.

Zemin etüdü yapılmadan, gerekli mühendislik tedbirleri alınmadan bina yapılmaz. Bu, yerkürenin fıtratını ciddiye almaktır.” (Prof. Dr. Orhan Arslan, 26 Ocak 2020 tarihinde yazdığı “Deprem bir doğa olayıdır” başlıklı yazısında bu uyarıları yapmış.) UYANALIM…

Reşat Nuri Erol
05.11.2020
10:54


Prof. Dr. ARİF ERSOY

https://youtu.be/rfJGcZyWMl0

ÇORUM BELEDİYESİ HAZIRLATMIŞ…

*

https://www.tvnet.com.tr/ilim-irfan-saati/ilim-irfan-saati-2166421

İlim İrfan Saati, ARİF ERSOY’u ANMA PROGRAMI TVNET PROGRAMLARI 19 EYLÜL 2020 CUMARTESİ

Konuklar: Reşat Nuri Erol ve Osman Nuri Kapaktepe

*

https://www.youtube.com/watch?v=-Np2xTmJxhs

Prof. Dr. Arif Ersoy'un, Uluslararası İslam İktisat Konferansı Konuşması 14 Mar 2019

*

https://www.youtube.com/watch?v=y90D-Gn7q5c

Prof. Dr. Arif Ersoy: Kriz Yönetimi 1 May 2020

*

https://www.youtube.com/watch?v=fM0jK3xZfCI

İslam Ekonomisi ve Finansı - Prof. Dr. Arif Ersoy 30 Haz 2020

*

https://www.youtube.com/watch?v=hokeGT2yMc8

KANAL 42 - İzdüşüm - Erbakan' Anlamak - İslam Ekonomisi - Prof. Dr. Arif Ersoy 3 Mart 2020

*

... 



Reşat Nuri Erol
05.11.2020
10:55


://islammedeniyetivakfi.com/  



İSLAM MEDENİYETİ dergimiz yeni/den yayımlandı...

(HAKEMLİ AKADEMİK DERGİ olarak yayımlandı)

Dergiye yukarıdaki linklerden ulaşabilirsiniz... 
Tüm istediklerinize ulaştırabilirsiniz...
Selam ve sağlık dualarımızla...
İslam Medeniyeti Vakfı
Başkan Reşat EROL 

(Vakıf başkanının sunumu derginin 14-15. sayfalarındadır.) 

***

Not:

Bu çalışmamızı da daima değerlendirebilirsiniz; 

(İSLAM MEDENİYETİ VAKFI - KUR'AN'I ANLAMA USULÜ ÇALIŞMALARI)

https://www.youtube.com/channel/UCFo3tKrGvXdcWpcpSXwpLfg


KUR'AN ÜZERİNDE ÇALIŞMANIN 

DAHA DA DEĞERLENDİĞİ GÜNLERDEYİZ...

ALLAH, KUR'ANI ANLAMA USULÜ ÜZERİNDE ÇALIŞMAYI VE

GEREĞİNİ YAPMAYI YANİ UYGULAMAYI CÜMLEMİZE NASİP EYLESİN...




Reşat Nuri Erol
05.11.2020
10:56



http://www.akevler.org/AkevlerSeminerler/1224/SonEk/1/Neml-Suresi-Tefsiri-45-53-Ayetler




Reşat Nuri Erol
05.11.2020
11:18



http://www.bncmedyahaber.com/yazar-bncmedyahabercom-yazari-resat-nuri-erol-kimdir-62.html








Son Yorumlanan Makaleler
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-10
29.06.2025 599 Okunma
1 Yorum 29.06.2025 11:37
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-8
26.06.2025 666 Okunma
1 Yorum 26.06.2025 09:01
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-7
24.06.2025 693 Okunma
1 Yorum 24.06.2025 05:58
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-6
23.06.2025 710 Okunma
1 Yorum 23.06.2025 06:27
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-5
22.06.2025 682 Okunma
1 Yorum 22.06.2025 08:18
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-3
19.06.2025 847 Okunma
1 Yorum 19.06.2025 05:19
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-2
18.06.2025 977 Okunma
1 Yorum 18.06.2025 08:45
Reşat Nuri Erol
Erbakan; “İsrail-İran savaşı, asıl hedef Türkiye”-1
17.06.2025 1059 Okunma
1 Yorum 17.06.2025 09:26
Reşat Nuri Erol
Müslüman Aile İçin Ahlaki Anayasa - 2
16.06.2025 835 Okunma
1 Yorum 16.06.2025 09:57
Reşat Nuri Erol
Müslüman Aile İçin Ahlaki Anayasa - 1
15.06.2025 858 Okunma
1 Yorum 15.06.2025 09:44
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-4
14.06.2025 899 Okunma
1 Yorum 14.06.2025 16:57
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-3
12.06.2025 872 Okunma
1 Yorum 12.06.2025 09:44
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-2
10.06.2025 887 Okunma
1 Yorum 10.06.2025 09:24
Reşat Nuri Erol
Kur’an merkezli anayasa yapmak mümkün…-1
3.06.2025 778 Okunma
1 Yorum 03.06.2025 09:33
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-14
31.05.2025 822 Okunma
1 Yorum 31.05.2025 07:06
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-13
30.05.2025 828 Okunma
1 Yorum 30.05.2025 09:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-12
29.05.2025 833 Okunma
1 Yorum 29.05.2025 06:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-11
28.05.2025 777 Okunma
1 Yorum 28.05.2025 12:02
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-10
27.05.2025 914 Okunma
1 Yorum 27.05.2025 06:50
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-9
25.05.2025 807 Okunma
1 Yorum 25.05.2025 07:13
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-8
24.05.2025 839 Okunma
1 Yorum 24.05.2025 05:35
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-7
23.05.2025 862 Okunma
1 Yorum 23.05.2025 07:35
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-6
22.05.2025 802 Okunma
1 Yorum 22.05.2025 07:01
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-5
21.05.2025 882 Okunma
1 Yorum 21.05.2025 10:24
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-4
20.05.2025 924 Okunma
1 Yorum 20.05.2025 11:22
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-3
18.05.2025 872 Okunma
1 Yorum 18.05.2025 08:30
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-2
17.05.2025 918 Okunma
1 Yorum 17.05.2025 09:25
Reşat Nuri Erol
Sistem arayışı; Süleyman Karagülle-Adil Düzen-1
15.05.2025 971 Okunma
1 Yorum 15.05.2025 09:01
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-5
13.05.2025 835 Okunma
1 Yorum 13.05.2025 07:16
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-4
12.05.2025 912 Okunma
1 Yorum 12.05.2025 08:43
Mete Firidin
Cehennem Etimoloji
1.04.2025 1295 Okunma
5 Yorum 11.05.2025 18:20
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatİfİ / İsmail Hakkı Satoğlu-3
11.05.2025 872 Okunma
1 Yorum 11.05.2025 06:47
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatif- / İsmail Hakkı Satoğlu-2
9.05.2025 845 Okunma
1 Yorum 09.05.2025 06:40
Reşat Nuri Erol
Akevler Kredi ve Yardımlaşma Kooperatifi / İsmail Hakkı
7.05.2025 838 Okunma
1 Yorum 07.05.2025 13:55
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi’nin hafızası Nazif Satoğlu-3
6.05.2025 941 Okunma
1 Yorum 06.05.2025 07:58
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi’nin hafızası Nazif Satoğlu-2
5.05.2025 990 Okunma
1 Yorum 05.05.2025 08:42
Reşat Nuri Erol
Akevler Kooperatifi hafızası Nazif Satoğlu… - 1
4.05.2025 865 Okunma
1 Yorum 04.05.2025 10:41
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-8
3.05.2025 923 Okunma
1 Yorum 03.05.2025 10:21
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-7
2.05.2025 1067 Okunma
1 Yorum 02.05.2025 07:32
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-6
30.04.2025 934 Okunma
1 Yorum 30.04.2025 09:32
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-5
29.04.2025 866 Okunma
1 Yorum 29.04.2025 11:19
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-4
28.04.2025 945 Okunma
1 Yorum 28.04.2025 09:34
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-3
27.04.2025 957 Okunma
1 Yorum 27.04.2025 10:59
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Ahmed Tahir Satoğlu ağabeyimiz…-2
26.04.2025 902 Okunma
1 Yorum 26.04.2025 09:53
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-14
24.04.2025 828 Okunma
1 Yorum 24.04.2025 15:21
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-13
23.04.2025 766 Okunma
1 Yorum 23.04.2025 10:04
Mete Firidin
Rum Suresi ve Yeryüzünün En Alçak veya Daha Alçağı
6.06.2024 1563 Okunma
1 Yorum 22.04.2025 13:31
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-12
22.04.2025 823 Okunma
1 Yorum 22.04.2025 11:29
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-11
20.04.2025 844 Okunma
1 Yorum 20.04.2025 06:53
Reşat Nuri Erol
Gazze; ‘savaş mı, hicret mi’ veya ‘Gazze ve hicret’-10
19.04.2025 878 Okunma
1 Yorum 19.04.2025 10:05


© 2025 - Akevler