Reşat Nuri Erol
‘Geçmiş olsun İzmir, Allah korusun Türkiye’ - 3
3.11.2020
4210 Okunma, 4 Yorum

 

‘Geçmiş olsun İzmir, Allah korusun Türkiye’ - 3

İzmir Depremi vesilesiyle, hem bir İzmirli -tam da depremin en etkili olduğu bölgede çocukluk ve ilk gençlik yıllarını yaşayan bir İzmirli- hem de büyük depremi bekleyen bir İstanbullu olduğumu hatırlattım… İzmir’de deprem oldu ama İstanbul başta olmak üzere, ülkemizi boydan boya kaplayan bütün deprem fay hatlarının geçtiği her yerde her an yeni depremler beklenmekte… Sabaha karşı rüyamda bile, namaz kılıyorken, kıyamda depreme yakalandığımı görüp etkilendim… Her deprem büyük bir ikaz ve uyarı olarak anlaşılmalı…

İstanbul’da böyle bir depremin nelere mal olacağını biliyor muyuz?

Bir yandan korona-virüs salgını, diğer yandan depremler ve hayatımızın dinî-ilmî-iktisadî-idarî/siyasî olmak üzere her alanını kapsayan sarsıntılar…

İzmir depremi hem bütün Ege ve Marmara bölgelerini sarstı hem de İstanbul’dan da hissedildi. Devam eden artçı sarsıntılarla birlikte bütün bu sarsıntılar sonrasında hem İstanbul hem de bütün Türkiye şu sorunun cevabını ilgililerden istiyor: Olası bir depremde, toplanma yerleri dâhil olmak üzere alınacak her türlü tedbirler alındı mı? Yıkılması elzem olan binalardan bahsediliyordu, yıkıldı mı? Salgın batağındaki mega-kent, böyle bir depremde ölülerini nasıl kaldıracak, yaralılarını nasıl tedavi edecek? Bir şehir ve bir ülke sadece iyimser durum analizi ile yönetilemez. En az üç senaryoyu düşünüp tartışmamız icap eder; fiilî durum analizi, iyimser durum analizi ve kötümser durum analizi… Ülke ve şehirlerimiz 7’nin üstünde büyüklükteki depremlere hazırlanmalıdır. Bu konuda uyarılar yapan bir uyarıcının uyarılarını aynen aktarıyorum: “Bunun için yapılması gereken basit tedbirler var. Demirden çalmamak, betondan çalmamak, çimentoda kötü kum kullanmamak değil sadece… Kentleri yaşanabilir kılmak gerek. Her şeyin büyüğünü aramamak... “En büyük binayı, en büyük hastaneyi, en büyük havaalanını, en büyük köprüyü, en büyük adalet sarayını, en büyük camiyi ben yaptım!” övüncü “haddi aşmayınız!” ölçüsüne sahip olması gereken Müslüman bir lidere asla yakışmaz.”

Bu satırları yazdığım andaki en son bilgilerle devam… Öte yandan İzmir'de cuma günü meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremde en büyük hasarın oluştuğu Bayraklı'da zemin etüdünden denetim mekanizmasına kadar ihmaller zinciri var. Bayraklı'nın geçmişte sulak tarım arazisi olduğunu söyleyen uzmanlar, İzmir Körfezi'ni çevreleyen yapıların da çamur tabakada (bölgedeki bataklıkları çocukluğumdan beri iyi biliyor ve hatırlıyorum / RNE) yer aldığına dikkat çekti. Dokuz Eylül Üniversitesi Deprem Merkezi Müdürü Prof. Dr. Hasan Sözbilir, "Binalar yönetmeliğe uygun olsa hasar bile oluşmazdı. Bayraklı'da etütten denetime ihmali olan herkes sorumlu" dedi. İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Eylem Ayatar, alüvyon zemindeki sıkıntılar bilindiği halde inşaat izni verildiğini söyledi...

Bu arada dua da edelim ama tekrar hatırlatıyorum; dualarımız ‘fiilî dua’ olsun. Nasıl?

FİİlÎ Dua Nedir? Fİİlî dua ne demektir?

Allah, kâinatta meydana gelecek tüm olayları belli sebeplere bağlamıştır. Hem dünyada hem de içinde yaşanılan evrendeki her şey Allah’ın koyduğu sebep-sonuç (kanun ve kural) ilişkilerine göre şekillenir. Arzu ettiği bir şeyin olmasını isteyen kişi, onun sebeplerini de yerine getirmek zorundadır. Örneğin çocuk sahibi olmak isteyen kişinin evlenmesi, sınavda başarılı olmak isteyen öğrencinin derslerine çalışması fiilî dua sayılır.

Kişi, Allah’tan istediği şeyin gerçekleşmesi için Allah’ın kendisine öğrettiği sebepleri ve kanunları elinden geldiği kadar yerine getirip tamamlar, sonucunu da Allah’tan bekler. “İnsan için ancak çalışmasının karşılığı vardır.” (Necm, 53/39) mealindeki ayette insanların çalışmaları ile alacakları sonuç arasındaki ilişkiye dikkat çekilmiş ve bu çalışmanın fiilî bir dua manasına geldiğine işaret edilmiştir. Hayvanı hasta olan ve iyileşmesi için sadece dua eden birisine söylenen “Duana biraz da katran ilacı ekle...” sözü, fiilî dua için güzel bir örnektir. Bir işin gerçekleşmesi için dua edip oturan insanın yapmış olduğu hareket ne kadar yanlış ise, tüm çalışmaları yapıp, gerekli tedbirleri aldıktan, yani fiilî duasını tamamladıktan sonra “Bu işi ben tamamladım.” diyerek sözlü dua etmeyenin yapmış olduğu davranış da o derece yanlıştır. (Kaynak: Diyanet Fetva Kurulu)

 

 

 

 


YorumcuYorum
Reşat Nuri Erol
03.11.2020
11:36

MİLLÎ GAZETE

Makale Yazısı-03 Kas 2020 - 08:03

“Geçmiş olsun İzmir, Allah korusun Türkiye”-3

İzmir depremi vesilesiyle, hem bir İzmirli -tam da depremin en etkili olduğu bölgede çocukluk ve ilk gençlik yıllarını yaşayan bir İzmirli- hem de büyük depremi bekleyen bir İstanbullu olduğumu hatırlattım… İzmir’de deprem oldu ama İstanbul başta olmak üzere, ülkemizi boydan boya kaplayan bütün deprem fay hatlarının geçtiği her yerde her an yeni depremler beklenmekte… Sabaha karşı rüyamda bile, namaz kılıyorken, kıyamda depreme yakalandığımı görüp etkilendim… Her deprem büyük bir ikaz ve uyarı olarak anlaşılmalı…

İstanbul’da böyle bir depremin nelere mal olacağını biliyor muyuz?

Bir yandan koronavirüs salgını, diğer yandan depremler ve hayatımızın dinî-ilmî-iktisadî-idarî/siyasî olmak üzere her alanını kapsayan sarsıntılar…

İzmir depremi hem bütün Ege ve Marmara bölgelerini sarstı hem de İstanbul’dan da hissedildi. Devam eden artçı sarsıntılarla birlikte bütün bu sarsıntılar sonrasında hem İstanbul hem de bütün Türkiye şu sorunun cevabını ilgililerden istiyor: Olası bir depremde, toplanma yerleri dâhil olmak üzere alınacak her türlü tedbirler alındı mı? Yıkılması elzem olan binalardan bahsediliyordu, yıkıldı mı? Salgın batağındaki megakent, böyle bir depremde ölülerini nasıl kaldıracak, yaralılarını nasıl tedavi edecek? Bir şehir ve bir ülke sadece iyimser durum analizi ile yönetilemez. En az üç senaryoyu düşünüp tartışmamız icap eder; fiilî durum analizi, iyimser durum analizi ve kötümser durum analizi… Ülke ve şehirlerimiz 7’nin üstünde büyüklükteki depremlere hazırlanmalıdır. Bu konuda uyarılar yapan bir uyarıcının uyarılarını aynen aktarıyorum: “Bunun için yapılması gereken basit tedbirler var. Demirden çalmamak, betondan çalmamak, çimentoda kötü kum kullanmamak değil sadece… Kentleri yaşanabilir kılmak gerek. Her şeyin büyüğünü aramamak... ‘En büyük binayı, en büyük hastaneyi, en büyük havaalanını, en büyük köprüyü, en büyük adalet sarayını, en büyük camiyi ben yaptım!’ övüncü ‘haddi aşmayınız!’ ölçüsüne sahip olması gereken Müslüman bir lidere asla yakışmaz.”

Bu satırları yazdığım andaki en son bilgilerle devam… Öte yandan İzmir’de Cuma günü meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremde en büyük hasarın oluştuğu Bayraklı’da zemin etüdünden denetim mekanizmasına kadar ihmaller zinciri var. Bayraklı’nın geçmişte sulak tarım arazisi olduğunu söyleyen uzmanlar, İzmir Körfezi’ni çevreleyen yapıların da çamur tabakada (bölgedeki bataklıkları çocukluğumdan beri iyi biliyor ve hatırlıyorum / RNE) yer aldığına dikkat çekti. Dokuz Eylül Üniversitesi Deprem Merkezi Müdürü Prof. Dr. Hasan Sözbilir, “Binalar yönetmeliğe uygun olsa hasar bile oluşmazdı. Bayraklı’da etütten denetime ihmali olan herkes sorumlu” dedi. İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Eylem Ayatar, alüvyon zemindeki sıkıntılar bilindiği halde inşaat izni verildiğini söyledi...

Bu arada dua da edelim ama tekrar hatırlatıyorum; dualarımız ‘fiilî dua’ olsun. Nasıl?

FiilÎ Dua NEDİR?

FİİLÎ dua ne demektir?

Allah, kâinatta meydana gelecek tüm olayları belli sebeplere bağlamıştır. Hem dünyada hem de içinde yaşanılan evrendeki her şey Allah’ın koyduğu sebep-sonuç (kanun ve kural) ilişkilerine göre şekillenir. Arzu ettiği bir şeyin olmasını isteyen kişi, onun sebeplerini de yerine getirmek zorundadır. Örneğin çocuk sahibi olmak isteyen kişinin evlenmesi, sınavda başarılı olmak isteyen öğrencinin derslerine çalışması fiilî dua sayılır.

Kişi, Allah’tan istediği şeyin gerçekleşmesi için Allah’ın kendisine öğrettiği sebepleri ve kanunları elinden geldiği kadar yerine getirip tamamlar, sonucunu da Allah’tan bekler. “İnsan için ancak çalışmasının karşılığı vardır” (Necm, 53/39) mealindeki ayette insanların çalışmaları ile alacakları sonuç arasındaki ilişkiye dikkat çekilmiş ve bu çalışmanın fiilî bir dua manasına geldiğine işaret edilmiştir. Hayvanı hasta olan ve iyileşmesi için sadece dua eden birisine söylenen, “Duana biraz da katran ilacı ekle...” sözü, fiilî dua için güzel bir örnektir. Bir işin gerçekleşmesi için dua edip oturan insanın yapmış olduğu hareket ne kadar yanlış ise, tüm çalışmaları yapıp, gerekli tedbirleri aldıktan, yani fiilî duasını tamamladıktan sonra, “Bu işi ben tamamladım” diyerek sözlü dua etmeyenin yapmış olduğu davranış da o derece yanlıştır. (Kaynak: Diyanet Fetva Kurulu).

Reşat Nuri Erol
03.11.2020
11:38


Prof. Dr. ARİF ERSOY

https://youtu.be/rfJGcZyWMl0

ÇORUM BELEDİYESİ HAZIRLATMIŞ…

*

https://www.tvnet.com.tr/ilim-irfan-saati/ilim-irfan-saati-2166421

İlim İrfan Saati, ARİF ERSOY’u ANMA PROGRAMI TVNET PROGRAMLARI 19 EYLÜL 2020 CUMARTESİ

Konuklar: Reşat Nuri Erol ve Osman Nuri Kapaktepe

*

https://www.youtube.com/watch?v=-Np2xTmJxhs

Prof. Dr. Arif Ersoy'un, Uluslararası İslam İktisat Konferansı Konuşması 14 Mar 2019

*

https://www.youtube.com/watch?v=y90D-Gn7q5c

Prof. Dr. Arif Ersoy: Kriz Yönetimi 1 May 2020

*

https://www.youtube.com/watch?v=fM0jK3xZfCI

İslam Ekonomisi ve Finansı - Prof. Dr. Arif Ersoy 30 Haz 2020

*

https://www.youtube.com/watch?v=hokeGT2yMc8

KANAL 42 - İzdüşüm - Erbakan' Anlamak - İslam Ekonomisi - Prof. Dr. Arif Ersoy 3 Mart 2020

*

... 




Reşat Nuri Erol
03.11.2020
11:39


://islammedeniyetivakfi.com/  



İSLAM MEDENİYETİ dergimiz yeni/den yayımlandı...

(HAKEMLİ AKADEMİK DERGİ olarak yayımlandı)

Dergiye yukarıdaki linklerden ulaşabilirsiniz... 
Tüm istediklerinize ulaştırabilirsiniz...
Selam ve sağlık dualarımızla...
İslam Medeniyeti Vakfı
Başkan Reşat EROL 

(Vakıf başkanının sunumu derginin 14-15. sayfalarındadır.) 

***

Not:

Bu çalışmamızı da daima değerlendirebilirsiniz; 

(İSLAM MEDENİYETİ VAKFI - KUR'AN'I ANLAMA USULÜ ÇALIŞMALARI)

https://www.youtube.com/channel/UCFo3tKrGvXdcWpcpSXwpLfg


KUR'AN ÜZERİNDE ÇALIŞMANIN 

DAHA DA DEĞERLENDİĞİ GÜNLERDEYİZ...

ALLAH, KUR'ANI ANLAMA USULÜ ÜZERİNDE ÇALIŞMAYI VE

GEREĞİNİ YAPMAYI YANİ UYGULAMAYI CÜMLEMİZE NASİP EYLESİN...





Reşat Nuri Erol
03.11.2020
11:40



http://www.akevler.org/AkevlerSeminerler/1224/SonEk/1/Neml-Suresi-Tefsiri-45-53-Ayetler








Son Yorumlanan Makaleler
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 205
17.06.2026 693 Okunma
1 Yorum 17.06.2026 09:15
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 204
16.06.2026 817 Okunma
1 Yorum 16.06.2026 09:29
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 203
15.06.2026 908 Okunma
1 Yorum 15.06.2026 06:26
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 202
14.06.2026 881 Okunma
1 Yorum 14.06.2026 09:36
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 201
13.06.2026 906 Okunma
1 Yorum 13.06.2026 07:56
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 200
12.06.2026 966 Okunma
1 Yorum 12.06.2026 07:27
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 199
11.06.2026 1019 Okunma
1 Yorum 11.06.2026 08:35
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 198
10.06.2026 939 Okunma
1 Yorum 10.06.2026 09:48
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 197
9.06.2026 907 Okunma
1 Yorum 09.06.2026 07:04
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi-15
8.06.2026 1079 Okunma
1 Yorum 08.06.2026 09:07
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi-14
7.06.2026 1053 Okunma
1 Yorum 07.06.2026 06:45
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi-13
6.06.2026 1077 Okunma
1 Yorum 06.06.2026 06:38
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-1
5.06.2026 1212 Okunma
1 Yorum 05.06.2026 07:41
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi-11
4.06.2026 1165 Okunma
1 Yorum 04.06.2026 10:09
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi-10
3.06.2026 1204 Okunma
1 Yorum 03.06.2026 09:14
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-9
2.06.2026 1183 Okunma
1 Yorum 02.06.2026 10:21
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-8
1.06.2026 1102 Okunma
1 Yorum 01.06.2026 11:00
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-7
31.05.2026 1214 Okunma
1 Yorum 31.05.2026 07:29
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-6
26.05.2026 1046 Okunma
1 Yorum 26.05.2026 09:43
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-5
24.05.2026 1016 Okunma
1 Yorum 24.05.2026 10:24
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-4
23.05.2026 1235 Okunma
1 Yorum 23.05.2026 10:05
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-3
22.05.2026 1240 Okunma
1 Yorum 22.05.2026 08:17
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-2
21.05.2026 1154 Okunma
1 Yorum 21.05.2026 10:46
Reşat Nuri Erol
Prof. Dr. Arif Ersoy; ‘Adil Düzen Ortaklık Ekonomisi’-1
20.05.2026 1129 Okunma
1 Yorum 20.05.2026 10:06
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 196
19.05.2026 1088 Okunma
1 Yorum 19.05.2026 09:45
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 195
18.05.2026 1043 Okunma
1 Yorum 18.05.2026 10:19
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 194
17.05.2026 1185 Okunma
1 Yorum 17.05.2026 08:39
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 193
16.05.2026 1167 Okunma
1 Yorum 16.05.2026 10:22
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 192
15.05.2026 1519 Okunma
1 Yorum 15.05.2026 11:43
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 191
14.05.2026 1337 Okunma
1 Yorum 14.05.2026 09:45
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 190
13.05.2026 1132 Okunma
1 Yorum 13.05.2026 07:42
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 189
12.05.2026 1095 Okunma
1 Yorum 12.05.2026 10:02
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 188
11.05.2026 1332 Okunma
1 Yorum 11.05.2026 10:44
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 187
10.05.2026 1274 Okunma
1 Yorum 10.05.2026 10:01
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 186
9.05.2026 1220 Okunma
1 Yorum 09.05.2026 11:13
Reşat Nuri Erol
‘Başka bir Türk ekonomisi tasavvur edelim…’-2
7.05.2026 1214 Okunma
1 Yorum 07.05.2026 09:57
Reşat Nuri Erol
‘Başka bir Türk ekonomisi tasavvur edelim…’-1
6.05.2026 1412 Okunma
1 Yorum 06.05.2026 08:31
Reşat Nuri Erol
“Febieyyi âlâi rabbikümâ tükezzibân?” - 2
5.05.2026 1541 Okunma
1 Yorum 05.05.2026 11:48
Reşat Nuri Erol
“Febieyyi âlâi rabbikümâ tükezzibân?” - 1
4.05.2026 1366 Okunma
1 Yorum 04.05.2026 07:20
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 185
3.05.2026 1454 Okunma
1 Yorum 03.05.2026 10:18
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 184
2.05.2026 1269 Okunma
1 Yorum 02.05.2026 10:06
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 183
1.05.2026 1406 Okunma
1 Yorum 01.05.2026 09:36
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 182
30.04.2026 1393 Okunma
1 Yorum 30.04.2026 09:51
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 181
29.04.2026 1218 Okunma
1 Yorum 29.04.2026 08:00
Reşat Nuri Erol
Kur’an’a göre devlet düzeni ve medeniyet - 180
26.04.2026 1360 Okunma
1 Yorum 26.04.2026 10:12
Reşat Nuri Erol
Kur’an kıssalarını işte böyle anlamaya başladım
25.04.2026 1643 Okunma
1 Yorum 25.04.2026 04:34
Reşat Nuri Erol
1323. hafta Kur’an ve İlim seminerimizden… - 4
24.04.2026 1203 Okunma
1 Yorum 24.04.2026 11:24
Reşat Nuri Erol
1323. hafta Kur’an ve İlim seminerimizden… - 3
23.04.2026 1241 Okunma
1 Yorum 23.04.2026 13:20
Reşat Nuri Erol
1323. hafta Kur’an ve İlim seminerimizden… - 2
21.04.2026 1357 Okunma
1 Yorum 21.04.2026 07:26
Reşat Nuri Erol
1323. hafta Kur’an ve İlim seminerimizden… - 1
20.04.2026 1472 Okunma
1 Yorum 20.04.2026 07:57


© 2026 - Akevler