Dünya düzeni ya düzelecek ya da batacak ve...-18
Dünya düzeni, insanlığın ihtiyacı olan sistem ile ilgili uyarılarımıza devam ediyoruz…
Evet, devam ediyoruz ama bugünden itibaren farklı şekilde devam edeceğiz…
“Hak geldi batıl zahik oldu”nun nasıl olacağı üzerinde duracağız; fark bu.
Bu fark bilahare daha başka bir farkı da hatırlatmamıza vesile olacak...
“Hak geldi batıl zahik oldu ve kesinlikle bâtıl zehuktur.” (İsra, 81)
Ayetin mealini de verdikten sonra asıl konumuza geçelim.
“Hak” gerçek demektir. “HKK” kökünden gelmiştir. İkinci babdan mastar olarak bir olayın, bir durumun gerçekleşmesi manasındadır. Bu mastar manasından gerçekleşen manasında “hak, gerçek, geçerli” anlamında camid isimdir. “Batıl” ise birinci babdan “batala-yebtilü” şeklinde, bir işin, bir amelin, bir fiilin, bir şeyin işe yaramaması, hükümsüz olması, ürün vermemesi, geçersiz olması yani boşa gitmesi manasındaki fiilin ism-i fâilidir. İşe yaramayan, hükümsüz, geçersiz olan anlamındadır. Hak ve batıl beraber kullanıldığında geçerli ve geçersiz şeklinde anlamlandırmak uygundur.
“Zeheka” üçüncü babdan gelmektedir. Mastar manası bir şeyin fiillerinde, hareket etmesinde veya tesir etmesinde gücünün bitmesidir. Yani sinmesidir, hareket edemez, iş yapamaz, tesir edemez hale gelmesidir.
“Zeheka” mazi fiil olarak sindi, etkisizleşti, gücü tükendi demektir.
“Zehukun” sıfat-ı müşebbehedir; sinen, sinici demektir. Kökü “ZHK”dır; sinme ve etkisizleşmenin kalıcı sıfat ve kalıcı bir özellik olduğunu ifade eder.
“Zevalün” yani ayetin mealinde genel olarak kullanılan “zeval” kelimesi ise kesinti demektir. İçindeki istikrar ve sabitliği sağlayamamak manasındadır. “ZVL” kökünden dördüncü babdan lazım fiilin mastarıdır. Mübalağalı olarak kesintiye uğramak manasındadır. Zâil olmak bu kökten gelmektedir. “Kesintiye uğradı” demektir.
“Hak geldİ, batıl zahİk oldu” demek “Geçerlİ olan geldİ, geçersiz olan etkİsİzleştİ, sİndİ” demektir. “Hak geldi, bâtıl zail oldu” demek, “geçerli olan geldi, geçersiz olan kesintiye uğradı” demektir. Buna göre kısa bir süre sonra tekrar batıl ortaya çıkacak demektir ve yanlış bir kullanımdır.
Oysa bu ayet geçerli olanın gelince geçersiz olanın artık etkisinin olmayacağını söylemektedir. Devamında da geçersiz olanın vasfının bu olduğunu, geçerli olan gelince etkisizleşme özelliğinin onda kalıcı olduğunu da anlatmaktadır.
Şimdi bu ayetin ışığında günümüzde yaşanan örneklere bakalım...
Hak: Faİzsİz banka.
Bâtıl: Faİzlİ banka.
Hak geldi, batıl etkisizleşti; faizsiz banka geldi, faizli banka etkisizleşti.
O zaman size soruyorum: Faizsiz banka denilen finans kuruluşları gelince faizli bankalar etkisizleşti mi? Cevabınız olumsuz ise; o zaman özellikle bu konuda henüz hak geldi diyebilir miyiz? O zaman onlar da batıl olmalı değil mi; ayet yanlış söylemeyeceğine göre…
Sadece bu tek örnek üzerinden bile çok şeyler düşünebilirsiniz...
Hukuk düzenini, bütün düzenleri ve bir bütün olarak devlet düzenini…
Sadece bunlar üzerinde düşünün ve bakın bakalım: Hak gelebİlmİş mİ?
-Hak düzende aç insan olmaz.
-Hak düzende suçlar cezasız kalmaz.
-Hak düzende insanlar gelecek korkusu yaşamaz.
-Hak düzende insanlar maddi-manevi güven içindedirler.
-Hak düzende insanlar canlarından ve mallarından endişe etmezler.
-Hak düzende insanlar yarın ne olacağım demezler, endişelere kapılmazlar.
-Hak düzende insanlar huzurlu ve mutludur, maddi ve manevi saadet içindedirler.
-Hak düzende dünyada adeta cennet hayatı gibi bir hayat var, cennete hazırlık vardır...
Hakkı getirdiğini veya getireceğini iddia edenleri bu açıdan düşünün… (Devamı var)