Kullanıcı Adı:
Parola:
Üye Kayıt
Üye Aktivasyon
Parolamı Unuttum

Captcha image
Show another code

Giriş
Reşat Nuri Erol
İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1
22.10.2019
296 Okunma, 5 Yorum

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

  1. Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).
  2. Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).
  3. Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

Bu yazı dizimiz de, önceki ilgili yazılarımızla birlikte, başta Sayın Cumhurbaşkanı ve Danışmanları olmak üzere, Sayın Hükümet ve ilgili Bakanlara Açık Mektubumuzdur.

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…)

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1.      Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).

2.      Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3.      Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomİk sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetİmlerİn de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

Bu yazı dizimiz de, önceki ilgili yazılarımızla birlikte, başta Sayın Cumhurbaşkanı ve Danışmanları olmak üzere, Sayın Hükümet ve ilgili Bakanlara Açık Mektubumuzdur.

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…

 

 

 


Yorumcu 
Yorum 
Reşat Nuri Erol
22.10.2019
08:05

MİLLÎ GAZETE

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1- Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).

2- Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3- Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…)

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

YazarReşat Nuri Erol- Mesaj Gönder

22 Ekim 2019
Reşat Nuri Erol
23.10.2019
08:07


En çok okunan haberler

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1
Milli Gazete·1 gün önce
"Reşat Nuri Erol" için diğer sonuçlar



Reşat Nuri Erol
23.10.2019
13:03


Reşat Nuri Erol - Milli Gazete


https://www.milligazete.com.tr › yazar › resat-nuri-erol
Kooperatif-5: Tarım ve ormanda kooperatif... 18.10.19 - Kooperatifler ile ilgili yazı dizimizin ikincisinin en sonunda dedik ki: “Aynı şekilde, yakında sonuçları ...

En çok okunan haberler

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-2
Milli Gazete·12 saat önce
"Reşat Nuri Erol" için diğer sonuçlar

Web sonuçları

Reşat Nuri Erol - Milli Gazete


https://www.milligazete.com.tr › yazar › resat-nuri-erol
Zaman?da, Millî Görüş karşıtlığı itirafnamesi-1. 29.01.14 - 17 Aralık (2013) tarihinden itibaren başlayan süreç, her hafta tarihe not düşülmesini gerektiren ...

Reşat Nuri Erol - Biyografya


https://www.biyografya.com › biyografi
Reşat Nuri Erol. Araştırmacı, Yazar. Doğum. 00 Şubat, 1950 · Kosova. Eğitim. Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Riyad Üniversitesi Arap Dili ...



Reşat Nuri Erol
24.10.2019
11:10

https://parstoday.com/tr/radio/programs-i137538-t%C3%BCrkiye'den_k%C3%B6%C5%9Fe_yazarlar%C4%B1


Reşat Nuri Erol, 22 Ekim tarihli Milli gazetede, "İstihdam Kooperatifleriyle işsizliği %2 düşürmek"başlıklı yazısını okuyucularla paylaşıyor.

"Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim. “Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil. Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim."diyen yazar, yazısının devamında şu ifadelere yer veriyor.

 …***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1- Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır)2- Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3- Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Reşat Nuri Erol
24.10.2019
11:15


26-27 EkimCumartesi-Pazar gecesi,

Saat 22.45'ten itibaren bu programdayım:

https://mahrutibakis.com/akit-tv-ters-kutuplar-sabri-balaman-resat-nuri-erol-murat-alan-omer-ozyilmaz-20-nisan-2019





YorumYap

Son Yorumlanan Makaleler
Mete Firidin
Hz. Musa Ne Zaman Yaşadı?
12.5.2011 59055 Okunma
8 Yorum 18.11.2019 21:46
Reşat Nuri Erol
S.O.S.yal tufan var, KUR’AN çözümleri de var-6
18.11.2019 39 Okunma
3 Yorum 18.11.2019 15:03
Reşat Nuri Erol
S.O.S.yal tufan var, KUR’AN çözümleri de var-7
18.11.2019 40 Okunma
3 Yorum 18.11.2019 15:02
Reşat Nuri Erol
S.O.S.yal tufan var, KUR’AN çözümleri de var-5
16.11.2019 44 Okunma
2 Yorum 16.11.2019 19:39
Reşat Nuri Erol
S.O.S.yal tufan var, KUR’AN çözümleri de var-4
15.11.2019 54 Okunma
2 Yorum 15.11.2019 11:40
Reşat Nuri Erol
S.O.S.yal tufan var, KUR’AN çözümleri de var-3
14.11.2019 68 Okunma
2 Yorum 14.11.2019 08:08
Reşat Nuri Erol
S.O.S.yal tufan var, KUR’AN çözümleri de var-2
13.11.2019 79 Okunma
2 Yorum 13.11.2019 08:10
Reşat Nuri Erol
S.O.S.yal tufan var, Kur’an çözümleri de var...
12.11.2019 78 Okunma
2 Yorum 12.11.2019 07:55
Reşat Nuri Erol
‘S.O.S.yal Tufan’ var; ‘sosyal devlet’ var mı?!.
11.11.2019 89 Okunma
3 Yorum 11.11.2019 08:39
Reşat Nuri Erol
S.O.S. seviyesinde ‘SOS-yal Tufan’ imdat çağrısı
9.11.2019 112 Okunma
3 Yorum 10.11.2019 05:29
Reşat Nuri Erol
‘S.O.S.-yal Tufan’ var; siyanürle intiharlar vs…
10.11.2019 107 Okunma
3 Yorum 10.11.2019 05:28
Reşat Nuri Erol
İslam açısından komünizm/sosyalizm ve kapitalizm-4
7.11.2019 110 Okunma
2 Yorum 08.11.2019 09:58
Reşat Nuri Erol
İslam açısından komünizm/sosyalizm ve kapitalizm-3
6.11.2019 135 Okunma
2 Yorum 06.11.2019 09:34
Reşat Nuri Erol
İslam açısından komünizm/sosyalizm ve kapitalizm-2
5.11.2019 133 Okunma
2 Yorum 05.11.2019 10:26
Mete Firidin
İmhotep Hz.Yusuf mu?
27.10.2011 11799 Okunma
3 Yorum 05.11.2019 07:59
Mete Firidin
Hz. İbrahim Ne Zaman Yaşadı?
28.2.2011 42444 Okunma
3 Yorum 05.11.2019 07:57
Reşat Nuri Erol
İslam açısından komünizm/sosyalizm ve kapitalizm-1
4.11.2019 133 Okunma
3 Yorum 04.11.2019 08:55
Reşat Nuri Erol
KAPİTALİST BATI DÜZENİNDE EKONOMİ
2.11.2019 126 Okunma
4 Yorum 03.11.2019 07:46
Reşat Nuri Erol
İSLAM ORTAKLIK DÜZENİNDE EKONOMİ
3.11.2019 139 Okunma
4 Yorum 03.11.2019 07:45
Reşat Nuri Erol
Kapitalizm, Sosyalizm ve ‘Ortaklık Ekonomisi’
1.11.2019 131 Okunma
2 Yorum 01.11.2019 04:23
Reşat Nuri Erol
On yıl sonra yine ‘Devlet, para, faiz, çare, çözüm’
31.10.2019 135 Okunma
3 Yorum 31.10.2019 20:36
Reşat Nuri Erol
Onlarca yıl sonra aynı sorun: TERÖR nasıl biter?
30.10.2019 145 Okunma
4 Yorum 30.10.2019 10:01
Hüseyin Kayahan
ISTILAHİ DİLLER, MECAZ ve HAKİKİ MANALAR
20.10.2019 280 Okunma
3 Yorum 29.10.2019 11:19
Hüseyin Kayahan
LİSANE SIDKIN sadık lisan ve İBRAHİM PEYGAMBER
11.2.2018 1290 Okunma
3 Yorum 28.10.2019 21:50
Hüseyin Kayahan
MUHKEM ve MÜTEŞABİH
20.10.2019 310 Okunma
1 Yorum 28.10.2019 14:39
Süleyman Karagülle
İşçilik Sisteminden Ortaklık Sistemine
27.10.2019 200 Okunma
1 Yorum 28.10.2019 13:18
Süleyman Karagülle
Ortaklık Sistemi Uygulamaları
27.10.2019 275 Okunma
1 Yorum 28.10.2019 13:18
Reşat Nuri Erol
Gemide iki ‘delik’ var: TERÖR VE İŞSİZLİK
28.10.2019 177 Okunma
4 Yorum 28.10.2019 13:18
Reşat Nuri Erol
İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-3
25.10.2019 179 Okunma
4 Yorum 27.10.2019 22:26
Reşat Nuri Erol
İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-4
26.10.2019 162 Okunma
4 Yorum 27.10.2019 22:26
Reşat Nuri Erol
Yine “On yıl önce-on yıl sonra…” hatırlatması!
27.10.2019 159 Okunma
3 Yorum 27.10.2019 22:25
Reşat Nuri Erol
"Ve mekerû ve mekerallah.."a inanıyorum...
25.10.2019 165 Okunma
1 Yorum 25.10.2019 09:33
Reşat Nuri Erol
İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1
22.10.2019 296 Okunma
5 Yorum 24.10.2019 11:15
Reşat Nuri Erol
İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-2
23.10.2019 208 Okunma
5 Yorum 24.10.2019 11:15
Reşat Nuri Erol
Türkiye’de Müslüman olmak ve Müslüman kalabilmek...
23.10.2019 205 Okunma
3 Yorum 24.10.2019 11:14
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-8: Sonuç olarak genel değerlendirme
21.10.2019 230 Okunma
2 Yorum 21.10.2019 08:14
Hikmet Güveloğlu
Türkiye'yi Bilmem Lakin ABD Kesin Kazandı.
20.10.2019 3295 Okunma
2 Yorum 20.10.2019 22:01
Süleyman Karagülle
Suriye Sorunu: Kim Yapacak?
20.10.2019 305 Okunma
1 Yorum 20.10.2019 10:50
Süleyman Karagülle
Suriye Sorunu: Ne Yapmalıyız?
20.10.2019 256 Okunma
1 Yorum 20.10.2019 10:49
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-7: Kooperatifçilik ile ilgili maddeler
20.10.2019 228 Okunma
2 Yorum 20.10.2019 10:49
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-6: Tarımda kooperatif ve kanunlar...
19.10.2019 262 Okunma
1 Yorum 19.10.2019 07:11
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-5: Tarım ve ormanda kooperatif çözümleri
18.10.2019 339 Okunma
4 Yorum 18.10.2019 17:21
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-4: Kooperatifçilik alternatif değil mecburiy
17.10.2019 264 Okunma
2 Yorum 17.10.2019 11:13
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-3: Kooperatifçiliğimizin genel durumu…
15.10.2019 269 Okunma
3 Yorum 16.10.2019 14:48
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-1: Suriye sorunu ve bütün sorunlar...
13.10.2019 317 Okunma
3 Yorum 14.10.2019 18:14
Reşat Nuri Erol
Kooperatif-2: Kooperatiflerin sorun çözme kabiliyeti
14.10.2019 304 Okunma
8 Yorum 14.10.2019 18:13
Süleyman Karagülle
İSLAM DÜZENİNDE EKONOMİ
13.10.2019 474 Okunma
1 Yorum 14.10.2019 16:48
Süleyman Karagülle
BATI DÜZENİNDE EKONOMİ
13.10.2019 398 Okunma
1 Yorum 14.10.2019 16:48
Reşat Nuri Erol
DEPREM-8: İSTANBUL DEPREM MERKEZI
12.10.2019 313 Okunma
4 Yorum 12.10.2019 06:30
Reşat Nuri Erol
DEPREM-7: İstanbul’u depreme hazırlamak…
11.10.2019 296 Okunma
3 Yorum 11.10.2019 15:40