Kullanıcı Adı:
Parola:
Üye Kayıt
Üye Aktivasyon
Parolamı Unuttum

Captcha image
Show another code

Giriş
Reşat Nuri Erol
İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1
22.10.2019
1449 Okunma, 5 Yorum

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

  1. Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).
  2. Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).
  3. Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

Bu yazı dizimiz de, önceki ilgili yazılarımızla birlikte, başta Sayın Cumhurbaşkanı ve Danışmanları olmak üzere, Sayın Hükümet ve ilgili Bakanlara Açık Mektubumuzdur.

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…)

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1.      Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).

2.      Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3.      Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomİk sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetİmlerİn de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

Bu yazı dizimiz de, önceki ilgili yazılarımızla birlikte, başta Sayın Cumhurbaşkanı ve Danışmanları olmak üzere, Sayın Hükümet ve ilgili Bakanlara Açık Mektubumuzdur.

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…

 

 

 


Yorumcu 
Yorum 
Reşat Nuri Erol
22.10.2019
08:05

MİLLÎ GAZETE

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1

Evet…

Yanlış okumadınız:

“İSTİHDAM KOOPERATİFLERİYLE İŞSİZLİĞİ %2 DÜŞÜREBİLİRİZ…”

Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim.

“Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil.

Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim.

***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Amaç böyle olunca ortaya çıkan faydanın paylaşımını da bir atasözüyle izah edelim:

“Ne keser gibi hep bana hep bana” (şirket);

“Ne rende gibi hep sana hep sana” (dernek);

“Testere gibi bir sana bir bana” (kooperatif)…

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1- Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır).

2- Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3- Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)…

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

İmecenin kurumsallaşmış şekli kooperatifçilik, günümüzde istihdam alanında problemlerimizi çözebileceğimiz kurumsal bir organizasyondur.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Bu noktada kooperatifler, kırsalın ve şehirlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümünde toplumsal katılımı ve sahiplenmeyi sağlayacak tek modeldir.

***

(Gelecek yazı konumuz: İstihdam Kooperatifleriyle Yapabileceklerimiz…)

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

YazarReşat Nuri Erol- Mesaj Gönder

22 Ekim 2019
Reşat Nuri Erol
23.10.2019
08:07


En çok okunan haberler

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-1
Milli Gazete·1 gün önce
"Reşat Nuri Erol" için diğer sonuçlar



Reşat Nuri Erol
23.10.2019
13:03


Reşat Nuri Erol - Milli Gazete


https://www.milligazete.com.tr › yazar › resat-nuri-erol
Kooperatif-5: Tarım ve ormanda kooperatif... 18.10.19 - Kooperatifler ile ilgili yazı dizimizin ikincisinin en sonunda dedik ki: “Aynı şekilde, yakında sonuçları ...

En çok okunan haberler

İstihdam Kooperatifleri ile işsizliği %2 düşürmek-2
Milli Gazete·12 saat önce
"Reşat Nuri Erol" için diğer sonuçlar

Web sonuçları

Reşat Nuri Erol - Milli Gazete


https://www.milligazete.com.tr › yazar › resat-nuri-erol
Zaman?da, Millî Görüş karşıtlığı itirafnamesi-1. 29.01.14 - 17 Aralık (2013) tarihinden itibaren başlayan süreç, her hafta tarihe not düşülmesini gerektiren ...

Reşat Nuri Erol - Biyografya


https://www.biyografya.com › biyografi
Reşat Nuri Erol. Araştırmacı, Yazar. Doğum. 00 Şubat, 1950 · Kosova. Eğitim. Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Riyad Üniversitesi Arap Dili ...



Reşat Nuri Erol
24.10.2019
11:10

https://parstoday.com/tr/radio/programs-i137538-t%C3%BCrkiye'den_k%C3%B6%C5%9Fe_yazarlar%C4%B1


Reşat Nuri Erol, 22 Ekim tarihli Milli gazetede, "İstihdam Kooperatifleriyle işsizliği %2 düşürmek"başlıklı yazısını okuyucularla paylaşıyor.

"Başlık çok iddialı gelebilir ama yazıyı okuduğunuzda hiç de öyle olmadığını, “o zaman ne duruyorsun, helva yapsana” dediğinizi duyar gibiyim. “Kooperatif meselesi, memleket meselesi” mottosu, sloganı, parolası boşuna değil. Kooperatifi, kooperatifçiliği doğru anlayıp uyguladığımızda, mevcut beşeri sermayemizle yapamayacağımız, aşamayacağımız engel yok.

Konu ile ilgili iddialı ama gerçekçi ana girizgâhımız bu kadar, açıklamalara geçelim."diyen yazar, yazısının devamında şu ifadelere yer veriyor.

 …***

Kooperatif Nedir, Nasıl Anlamamız Gerekir?

Kooperatif, ortak amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelen kişiler tarafından kurulan ve yönetilen, hem ekonomik hem sosyal amaçları olan bir örgütlenme modeli, bir yönetim modeli, hukuk sistemimize göre de bir ortaklık türüdür.

Kooperatifler ne şirketler gibi yalnızca ekonomik amaçlı, ne de dernekler gibi yalnızca sosyal amaçlı kuruluşlarıdır; hem ekonomik hem de sosyal amaçları aynı anda bünyesinde barındıran, oldukça sofistike teşekküllerdir.

Özünde “karşılıklı yardımlaşma, dayanışma ve kefalet” modeliyle çalışan bir işletme modeli olarak kooperatifleri, toplumdaki genel kanaatin aksine onlarca “tür” altında değerlendirmek yerine;

1- Mal ve hizmet arzı ve pazarlaması alanında çalışan kooperatifler (üretim ve pazarlama, tarımsal amaçlı olanlar, yapı kooperatifleri bu gruptadır)2- Mal ve hizmet talebi ve tüketimi alanında çalışan kooperatifler (tüketim ve enerji kooperatifleri vb).

3- Finansal alanda çalışan kooperatifler (sigorta, banka, kefalet kooperatifleri vb)

Olarak üç grup faaliyet alanında derlemek daha doğrudur.

Dolayısıyla, ülkemizde şu anda yürütüldüğü gibi 40-50 tür kooperatif diye bir şey yoktur; böyle olması zaten konuyu anlamadığımızı da göstermektedir.

Kooperatiflerin gerek kendi aralarında gerekse devlet ile ortak çalışması sosyal faydayı ve ekonomik refahı artırmada en etkili yoldur. Günümüzde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik sorunlar ve de devletin sahip olduğu kaynaklar ile toplumun sorunlarının hepsine çözüm getirmek mümkün değildir. Halkın ve yerel yönetimlerin de bu sorunların çözümünde harekete geçmesi gereklidir.

Reşat Nuri Erol
24.10.2019
11:15


26-27 EkimCumartesi-Pazar gecesi,

Saat 22.45'ten itibaren bu programdayım:

https://mahrutibakis.com/akit-tv-ters-kutuplar-sabri-balaman-resat-nuri-erol-murat-alan-omer-ozyilmaz-20-nisan-2019





YorumYap

Son Eklenen Makaleler
Süleyman Karagülle
Astana Konferansı
2.7.2020 17 Okunma
Reşat Nuri Erol
Yazar ve herkes “bu konulara” neden ilgisiz? - 8
2.7.2020 63 Okunma
3 Yorum 02.07.2020 10:09
Süleyman Karagülle
Seçim
1.7.2020 49 Okunma
Reşat Nuri Erol
Yazar ve herkes “bu konulara” neden ilgisiz? - 7
1.7.2020 72 Okunma
5 Yorum 01.07.2020 16:04
Reşat Nuri Erol
Sayın Cumhurbaşkanı; bu küresel oyunu bozmalısınız
30.6.2020 175 Okunma
6 Yorum 30.06.2020 19:03
Reşat Nuri Erol
Cuma; innellahe ye’muru bi’l-adli ve’l-ihsani..-3
29.6.2020 90 Okunma
3 Yorum 29.06.2020 15:13
Süleyman Karagülle
Daha ikinci gün, yola dikenler serpiştirilmeye başlandı
29.6.2020 81 Okunma
Süleyman Karagülle
HDP’nin PKK ile ilişkisi olmaması kimseyi rahatsız etme
29.6.2020 68 Okunma
Süleyman Karagülle
Yeniden başlarken…
29.6.2020 74 Okunma
Süleyman Karagülle
Popülist liderler demokrasiyi çiğniyor, medya seyrediyo
29.6.2020 64 Okunma
Mete Firidin
Öğle ve İkindi Namazlarının Farz Rekât Sayısı
28.6.2020 93 Okunma
3 Yorum 01.07.2020 09:08
Süleyman Karagülle
Krizden Çıkmak İçin Ne Yapılmalı?
28.6.2020 42 Okunma
Süleyman Karagülle
Ekonomik Krize Tek Çözüm Nedir?
28.6.2020 42 Okunma
Reşat Nuri Erol
Cuma; innellahe ye’muru bi’l-adli ve’l-ihsani..-2
28.6.2020 95 Okunma
4 Yorum 28.06.2020 06:02
Reşat Nuri Erol
Cuma; innellahe ye’muru bi’l-adli ve’l-ihsani..-1
27.6.2020 113 Okunma
4 Yorum 27.06.2020 08:45
Reşat Nuri Erol
Yazar ve herkes “bu konulara” neden ilgisiz? - 6
26.6.2020 155 Okunma
4 Yorum 26.06.2020 08:32
Reşat Nuri Erol
KoronaVirüs Operasyonu, maske, ekonomi vs.
25.6.2020 156 Okunma
4 Yorum 25.06.2020 10:10
Nusret Karaca
KIYAMET NE ZAMAN KOPACAK?
24.6.2020 67 Okunma
Reşat Nuri Erol
Yazar ve herkes “bu konulara” neden ilgisiz? - 5
24.6.2020 197 Okunma
5 Yorum 24.06.2020 08:03
Reşat Nuri Erol
Yazar ve herkes “bu konulara” neden ilgisiz? - 4
23.6.2020 178 Okunma
5 Yorum 23.06.2020 17:41
Reşat Nuri Erol
Yazar ve herkes “bu konulara” neden ilgisiz? - 3
22.6.2020 208 Okunma
5 Yorum 22.06.2020 07:53
Reşat Nuri Erol
Yazar ve herkes “bu konulara” neden ilgisiz! - 2
21.6.2020 208 Okunma
5 Yorum 21.06.2020 19:08
Reşat Nuri Erol
Yazar ve herkes “bu konulara” neden ilgisiz! - 1
20.6.2020 232 Okunma
4 Yorum 21.06.2020 19:08
Reşat Nuri Erol
Yine “KoronaVirüs” ve biraz da başka şeyler…
20.6.2020 119 Okunma
2 Yorum 20.06.2020 07:31
Reşat Nuri Erol
Yeni normal’de yeniden daha neler olacak neler!
20.6.2020 108 Okunma
2 Yorum 20.06.2020 07:30
Reşat Nuri Erol
Ekonomik ve sosyal sorunlarımızı çözmek için…
20.6.2020 113 Okunma
2 Yorum 20.06.2020 07:30
Reşat Nuri Erol
Din ve Düzen, Medine ve Medeniyet kavramları
14.6.2020 339 Okunma
7 Yorum 20.06.2020 07:29
Reşat Nuri Erol
‘Yeni bir iktisadi modele ihtiyacımız var’ dedi-3
13.6.2020 308 Okunma
3 Yorum 20.06.2020 07:28
Reşat Nuri Erol
‘Yeni bir iktisadi modele ihtiyacımız var’ dedi-2
11.6.2020 475 Okunma
7 Yorum 14.06.2020 13:49
Reşat Nuri Erol
‘Yeni bir iktisadi modele ihtiyacımız var’ dedi-1
10.6.2020 519 Okunma
5 Yorum 10.06.2020 06:42
Nusret Karaca
ABD'DE KAPİTALİZM AYAKLARI (SESLERİ)
9.6.2020 131 Okunma
Reşat Nuri Erol
ABD’de olanlar, kapitalizm, Adil Düzen ve …
9.6.2020 468 Okunma
5 Yorum 09.06.2020 06:11
Reşat Nuri Erol
Ahmet Tekdal da Rahmet-i Rahmana kavuştu...
8.6.2020 525 Okunma
6 Yorum 08.06.2020 12:24
Reşat Nuri Erol
‘Hadi gel köyümüze geri dönelim’ ama nasıl? - 6
7.6.2020 436 Okunma
3 Yorum 07.06.2020 05:48
Reşat Nuri Erol
‘Hadi gel köyümüze geri dönelim’ ama nasıl? - 5
6.6.2020 443 Okunma
4 Yorum 06.06.2020 06:34
Nusret Karaca
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DEVLETLERİN IRKÇILIK İLE İMTİHANLARI
6.6.2020 196 Okunma
2 Yorum 06.06.2020 09:22
Reşat Nuri Erol
‘Hadi gel köyümüze geri dönelim’ ama nasıl? - 4
5.6.2020 421 Okunma
4 Yorum 05.06.2020 10:33
Hikmet Güveloğlu
AĞUSTOS VE SONRASINA DİKKAT !!!
4.6.2020 329 Okunma
4 Yorum 04.06.2020 22:07
Reşat Nuri Erol
‘Hadi gel köyümüze geri dönelim’ ama nasıl? - 3
4.6.2020 493 Okunma
10 Yorum 04.06.2020 11:06
Nusret Karaca
YENİ DÜNYA DÜZENİNDE İSLAM DAVETİ
3.6.2020 227 Okunma
6 Yorum 06.06.2020 09:21
Reşat Nuri Erol
‘Hadi gel köyümüze geri dönelim’ ama nasıl? - 2
3.6.2020 465 Okunma
4 Yorum 03.06.2020 18:13
Reşat Nuri Erol
‘Hadi gel köyümüze geri dönelim’ ama nasıl? - 1
2.6.2020 466 Okunma
4 Yorum 02.06.2020 09:02
Reşat Nuri Erol
Virüs dünya düzeni mi, Adil Dünya Düzeni mi?-49
1.6.2020 472 Okunma
4 Yorum 01.06.2020 08:51
Nusret Karaca
YAŞADIKLARIMIZ ALNIMIZA YAZILANLAR MI?
31.5.2020 160 Okunma
Hüseyin Kayahan
BAĞIMLILIK-TUTKU
31.5.2020 149 Okunma
Süleyman Karagülle
Kimse Anlamak mı İstemiyor, ya da Biz mi Anlatamıyoruz!
31.5.2020 546 Okunma
5 Yorum 01.06.2020 12:20
Reşat Nuri Erol
Virüs dünya düzeni mi, Adil Dünya Düzeni mi?-48
31.5.2020 441 Okunma
4 Yorum 31.05.2020 08:07
Reşat Nuri Erol
Virüs dünya düzeni mi, Adil Dünya Düzeni mi?-47
29.5.2020 493 Okunma
4 Yorum 29.05.2020 08:36
Reşat Nuri Erol
KORONAVİRÜS VESİLESİYLE YAZDIĞIM ANEKDOTLAR VE …
28.5.2020 399 Okunma
2 Yorum 28.05.2020 19:51
Süleyman Karagülle
Koronavirüs Gerçeği
26.5.2020 487 Okunma
2 Yorum 28.05.2020 09:12