Kuran’da hırsızlık suçunun cezasına ait yalnızca bir ayet bulunmaktadır. Bu ayet Maide Suresi 38. Ayettir:
وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُمَا جَزَاءً بِمَا كَسَبَا نَكَالًا مِنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (38)
Ve o erkek hırsızın ve o kadın hırsızın ki Allah’tan caydırıcı olarak, kazandıklarına karşılık ikisinin ellerini kesin. Ve Allah yaptırım güçlüdür, hâkimdir.
Bu ayette “o kadın hırsız ve “o erkek hırsız” denmektedir. “Kim hırsızlık yaparsa” denmemektedir. Hırsızın marife gelmesi demek tanımlanan bir özellikte olduğunu göstermektedir. Yani kişi ihtiyaçtan çalmak zorunda olan herhangi biri değildir. Hırsız sıfatını hak eden, hırsızlığı meslek haline getirmiş kişilerdir.
Arapçada çoğul kullanıldığında ifade ettiği en az üçtür. Oysa normalde iki insanın dört eli olur. Şimdi ayette üç el olma durumunu göz önüne alalım ve düşünelim. Yani erkek hırsız ve kadın hırsız olan iki kişinin üç elini kesmemiz gerekmektedir. Bu durumda bir hırsızdan bir el kesilecek, diğer hırsızdan iki el kesilecek ve toplamda üç el olacaktır. Hangi hırsızın bir eli ve hangi hırsızın iki eli kesilecektir? Ayetten kadının mı erkeğin mi bir veya iki eli kesilecek olduğu belli değildir. Öyleyse burada ceza olarak cinsiyet ayırımı yoktur. Bu durumda yalnızca bir tek cevap ortaya çıkmaktadır. Bir kez hırsızlık yapanın bir eli ve iki kez hırsızlık yapanın iki eli kesilecektir sonucu çıkmaktadır. Kısacası erkek veya kadın olsun bir kez hırsızlık yapanın bir eli iki kez hırsızlık yapanın iki eli kesilecektir. Tek elli olan ve hırsızlık yapan biri hırsızlık yaparsa eli kesilecektir hükmü çıkmaktadır. Bu kişinin erkek veya kadın olması sonucu değiştirmemektedir. Ayrıca hırsızlıktan eli kesilen biri bu eli mikro cerrahi yöntemle tekrar diktirebilir ve eli eski fonksiyonunu kazanabilir. Bundan sonra tekrar hırsızlık yaparsa eli bir daha kesilebilir hükmü de çıkmaktadır.
Dört el durumunda ise erkek ve kadın hırsızın hırsızlığı tekrarlamaları durumunda iki ellerinin kesilmesi hükmü teyit edilmektedir. Hatta tekrarlayan hırsızlıklar ve elin tekrar dikilmesi durumunda da kesme işleminin tekrar tekrar uygulanabileceğini teyit etmektedir. Böylece bir kişinin eli çok kez kesilebilir. Bu bilgide hırsızlık yapanın eli kesilirse mikrocerrahi yöntemle tekrar dikilmesine izin verilmeli midir sorusuna evet yanıtını ortaya çıkarmaktadır. Ayrıca bu kompleks anlatımdan Allah'ın geleceği bildiği ve bazılarının dediği gibi el kelimesinin "güç" anlamında olmadığı, gerçekten de el kesmek olduğu da anlaşılmaktadır.
Doğrusunu Allah bilir.